Twoi uczniowie lubią komiksy? Spróbuj zatem wykorzystać je na zajęciach. Komiksy używane są w edukacji (szkolnej i nieformalnej) od dawna. Jeszcze przed drugą wojną światową wykorzystywano je na przykład do tworzenia historyjek edukacyjnych w ramach Szkolnych Kas Oszczędności. Wizualne ujęcie myśli, dźwięków, akcji, treści merytorycznych, zamieni lekcję w zajęcia, które na długo zapadną w pamięci uczniów.
Nowoczesne technologie i niepełnosprawni uczniowie
W Polsce 2,4% wszystkich uczniów to dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z niepełnosprawności. O tym, w jaki sposób technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny, rozmawiali w Warszawie uczestnicy międzynarodowej konferencji „Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka” zorganizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Europejską Agencję Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
O związkach między kulturą i edukacją
Włączanie kultury i sztuki w program nauczania na wszystkich poziomach edukacji szkolnej wydaje się być niezwykle istotne, jeśli chcemy kształcić osoby kreatywne, innowacyjne i otwarte. W Warszawie trwa dwudniowa konferencja „Sztuka edukacji“, której celem jest spotkanie dwóch środowisk: edukatorów/nauczycieli oraz animatorów kultury i dyskusja na temat możliwych form współpracy.
Zadania z Hobbitem
Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa i Forum Film Sp. z o. o. zapraszają wszystkich wielbicieli Tolkienowskiego Śródziemia (i nie tylko!) do udziału w cyklu konkursów „Hobbit Quest”, związanych z tematyką książki „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Do wygrania atrakcyjne nagrody: filmy DVD, książki i… 5 biletów na ogólnopolską premierę filmu „Hobbit. Pustkowie Smauga”!
Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych. Wersja 2.0
Fundacja Nowoczesna Polska i Narodowy Instytut Audiowizualny rozpoczynają prace nad drugą wersją Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych. Publikacja będzie narzędziem ułatwiającym planowanie działań w obszarze edukacji medialnej instytucjom i organizacjom różnego typu.
Spróbuj WebQuestu na swoich zajęciach
Uczniowie spędzają coraz więcej czasu w internecie, ale można postawić pytanie, czy z tej bytności w sieci wychodzi jakaś korzyść edukacyjna. Czy jest to czas spędzany na pogawędkach i grach, czy może wykorzystują sieć coraz szerzej także dla edukacji? Jak sprawić, żeby uczniowie podróżując po internecie, doskonalili swoje kompetencje i pogłębiali wiedzę? Z pomocą przychodzi znana już od wielu lat, lecz zbyt często nie stosowana metoda WebQuest, o której będzie można się dowiedzieć więcej z bloga jej poświęconego: www.webquesty.pl.
Mamy niepodległą!
Od kiedy zaczęłam pracować jako nauczyciel historii postanowiłam, że moim głównym celem będzie „zaczarowanie” moich uczniów historią. Chcę przenieść ich w świat, który jest im czasem zupełnie obcy, a niekiedy znany odrobinę z opowiadań rodziców, czy dziadków. Mnie kiedyś również „zaczarowano” historią, którą pokochałam i wciąż kocham. Podobna magia i tajemniczość, jaka towarzyszy opowieściom z przeszłości, roztacza się podczas czytania bajek, które dzieci przecież uwielbiają.