Wielki Turniej Edukacji Medialnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zapraszamy na medialny pojedynek na umiejętności, kreatywność i wiedzę! W dniach od 7 października do 4 listopada 2013 r. odbywa się rejestracja uczestniczek i uczestników Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jest to konkurs przygotowany przez Fundację Nowoczesna Polska z myślą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych wszystkich typów, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i praktyczną wiedzę w zakresie tradycyjnych i nowych mediów.CC-BY-SA Fundacja Nowoczesna Polska

Wielki Turniej Edukacji Medialnej potrwa od listopada 2013 do kwietnia 2014. Będzie składał się z trzech etapów: pierwszy to test on-line (21 listopada), drugi to projekt do samodzielnej realizacji (13 stycznia do 28 lutego 2014), a trzeci to zawody finałowe, które odbędą się w Warszawie (11-12 kwietnia 2014).

Nagrodą w zmaganiach będzie atrakcyjna niespodzianka, o którą warto walczyć. Uczestników konkursu zgłaszają opiekunowie, którzy mogą być nauczycielami, bibliotekarzami lub animatorami kultury. Muszą oni wypełnić formularz rejestracyjny, który jest pod adresem: edukacjamedialna.edu.pl/WTEM. Znajdują się tam również informacje o konkursie, regulamin i harmonogram. Zasoby serwisu edukacjamedialna.edu.pl są doskonałą pomocą w przygotowaniu się do zmagań turniejowych.

Celem konkursu jest propagowanie edukacji medialnej i informacyjnej oraz kształtowanie świadomych użytkowników nowych mediów. Czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

Fundacji Nowoczesna Polska zależało na stworzeniu atrakcyjnego i wartościowego merytorycznie konkursu, dlatego zaproszono do współpracy instytucje, które propagują i rozwijają edukację medialną w Polsce. Są to Bibliosfera, Collegium Civitas, Centrum Edukacji Obywatelskiej, EBIB, Fundacja Orange, Instytut Kultury Miejskiej, Media DESK, 5medium i Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Partnerem instytucjonalnym jest Narodowy Instytut Audiowizualny. Patroni medialni: Edunews.pl i Pulowerek.

Dalszych informacji na temat projektu udziela: Dorota Górecka, koordynatorka projektu, Fundacja Nowoczesna Polska, tel. 22 621 30 17 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie