Wielki Turniej Edukacji Medialnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zapraszamy na medialny pojedynek na umiejętności, kreatywność i wiedzę! W dniach od 7 października do 4 listopada 2013 r. odbywa się rejestracja uczestniczek i uczestników Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jest to konkurs przygotowany przez Fundację Nowoczesna Polska z myślą o uczniach szkół ponadgimnazjalnych wszystkich typów, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i praktyczną wiedzę w zakresie tradycyjnych i nowych mediów.CC-BY-SA Fundacja Nowoczesna Polska

Wielki Turniej Edukacji Medialnej potrwa od listopada 2013 do kwietnia 2014. Będzie składał się z trzech etapów: pierwszy to test on-line (21 listopada), drugi to projekt do samodzielnej realizacji (13 stycznia do 28 lutego 2014), a trzeci to zawody finałowe, które odbędą się w Warszawie (11-12 kwietnia 2014).

Nagrodą w zmaganiach będzie atrakcyjna niespodzianka, o którą warto walczyć. Uczestników konkursu zgłaszają opiekunowie, którzy mogą być nauczycielami, bibliotekarzami lub animatorami kultury. Muszą oni wypełnić formularz rejestracyjny, który jest pod adresem: edukacjamedialna.edu.pl/WTEM. Znajdują się tam również informacje o konkursie, regulamin i harmonogram. Zasoby serwisu edukacjamedialna.edu.pl są doskonałą pomocą w przygotowaniu się do zmagań turniejowych.

Celem konkursu jest propagowanie edukacji medialnej i informacyjnej oraz kształtowanie świadomych użytkowników nowych mediów. Czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

Fundacji Nowoczesna Polska zależało na stworzeniu atrakcyjnego i wartościowego merytorycznie konkursu, dlatego zaproszono do współpracy instytucje, które propagują i rozwijają edukację medialną w Polsce. Są to Bibliosfera, Collegium Civitas, Centrum Edukacji Obywatelskiej, EBIB, Fundacja Orange, Instytut Kultury Miejskiej, Media DESK, 5medium i Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Partnerem instytucjonalnym jest Narodowy Instytut Audiowizualny. Patroni medialni: Edunews.pl i Pulowerek.

Dalszych informacji na temat projektu udziela: Dorota Górecka, koordynatorka projektu, Fundacja Nowoczesna Polska, tel. 22 621 30 17 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie