Projekt bohaterskiej wyobraźni

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nadchodzi „czas codziennych bohaterów“ – uważa prof. Zimbardo, który promuje właśnie w Polsce swój nowy projekt edukacyjno-społeczny. Chce uczyć młodych ludzi, w jaki sposób być mądrymi i skutecznymi bohaterami dnia codziennego. Zachęca też młodych ludzi na wyrażenie otwarcie swojego sprzeciwu na wszelkie przejawy zła w życiu.fot. Heroic Imagination Project, www.hip.org.pl

Prof. Philip George Zimbardo to jedna z najbarwniejszych postaci współczesnej psychologii. Zasłynął jako autor kontrowersyjnego eksperymentu więziennego, tropił złe instynkty w ludzkiej naturze (Lucifer Effect), jest także terapeutą nieśmiałości i analitykiem potencjału drzemiącego w danym człowiekowi czasie.

Lekcje prowadzone będą na podstawie przygotowanych scenariuszy, które poświęcone są negatywnej dynamice grup, władzy autorytetu, efektowi widza, problemowi uprzedzeń i dyskryminacji, wojnie. Trwa obecnie tłumaczenie materiałów na język polski.

Bohaterami bywamy codziennie niosąc nawet symboliczną pomoc innym, w sytuacjach kryzysowych natomiast wyzwalamy w sobie odwagę, o jaką nawet się nie podejrzewamy, czyniąc rzeczy wielkie. Warto w ten apel uwierzyć. Jest on tym bardziej autentyczny, że pochodzi od człowieka, który całe naukowe życie poświęcił zrozumieniu istoty zła – czytamy na stronie internetowej projektu.

Apel adresowany jest do nauczycieli, którzy chcieliby się włączyć w projekt. Więcej informacji dostępnych na stronie: http://hip.org.pl/.

Posłuchajmy, co ma nam do powiedzenia jeden z najwybitniejszych psychologów świata:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie