Wszyscy lubimy słuchać opowieści, gdyż uruchamiają one naszą wyobraźnię i emocje. Kiedy do opowiadania historii zachęcimy uczniów, pozwalając im użyć cyfrowych narzędzi – uzyskamy oryginalne zasoby edukacyjne. Do wykorzystania na wielu przedmiotach i na każdym etapie kształcenia.fot. sxc.hu

Znane są już wyniki wyborów uczniów. W poniedziałek, 19 maja, w całej Polsce odbyły się młodzieżowe wybory do Parlamentu Europejskiego Młodzi głosują 2014. Ponad 150 000 uczniów i uczennic poszło w do urn i oddało swoje głosy na komitety wyborcze zarejestrowane w całej Polsce. Do akcji realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przystąpiło blisko 1300 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całej Polski.© Edunews.pl

Sposób na urozmaicenie lekcji? Potyczki karciane na rozgrzewkę, przed rozpoczęciem zajęć, na powtórkę materiału. Emocje gwarantowane. Zabawa wciąga, liczy się spostrzegawczość, szybkość i wiedza.fot. Marlena Beszterda

Fragmenty najbardziej znanych fug, oper i oratoriów. Biogramy największych kompozytorów epoki: Bacha, Haendla, Vivaldiego. Opis konstrukcji popularnych instrumentów. To wszystko w jednej, multimedialnej prezentacji, w ciągu dwóch kwadransów kompetentnie przedstawiającej muzykę baroku.fot. sxc.hu

Chodzi mi oczywiście o szkolny indeks urządzeń zakazanych... Przyznam, że zawsze dziwiła mnie wiara dyrektorów szkół w siłę zakazu. Od dawna zamierzałem się przyjrzeć – jako zwolennik mądrego wykorzystania technologii mobilnych w edukacji – szkolnemu prawu, które zakazuje, także nauczycielom, wykorzystania potencjału edukacyjnego nowoczesnych urządzeń elektronicznych. W regulaminach i procedurach szkolnych roi się od błędów, a logika zapisów nieraz urąga inteligencji uczęszczających do szkoły i samych nauczycieli.fot. sxc.hu, zmodyfikowane

Fundacja Think! zaprasza warszawskie szkoły ponadpodstawowe do udziału w projekcie edukacyjnym “Warszawskie skarby”, który łączy zdobywanie przez uczniów wiedzy o Warszawie ze zwiększaniem ich kompetencji cyfrowych. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.fot. CC-BY Futuredu - Edunews.pl, Flickr.com

Udostępniamy piątą, zaktualizowaną wersję Przewodnika po Otwartych Zasobach Edukacyjnych. Idea otwartej edukacji zbudowana jest na przekonaniu, że wiedza całego świata jest dobrem publicznym, dlatego każdy powinien mieć swobodę wykorzystywania, dostosowywania do swoich potrzeb, ulepszania i rozpowszechniania materiałów edukacyjnych bez ograniczeń by uczynić edukację zarówno bardziej dostępną, jak i bardziej skuteczną.CC-BY-SA Koalicja Otwartej Edukacji

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...
Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie