15 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto odkrywania talentów, kreatywności, odwagi, a przede wszystkim dobrej zabawy. Ja to święto traktuję też jako pretekst do mówienia o mocnych stronach uczniów, o wzmacnianiu i odkrywaniu tych mocnych stron.

Trudno jest znaleźć dziedzinę bardziej różnorodną i wieloznaczną niż sztuka. Dla każdego z nas ma ona inne znaczenie, wywołuje odmienne emocje i inspiruje do różnych interpretacji. Istnieje milion powodów, dla których warto „robić sztukę” z dziećmi i stwarzać im optymalne warunki do twórczych poczynań. Dlaczego zatem wciąż tak wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej nie przywiązuje wagi do aktywności plastycznej uczniów?

Istnieją sprawdzone metody na angażowanie uczniów do obowiązków szkolnych, sposoby na tworzenie atrakcyjnych zajęć i zadań dla dzieci oraz różne pomysły na komunikację z rodzicami. Najlepiej, jak takie działania zostaną uruchomione na samym początku roku szkolnego – dobry start w szkole jest bardzo ważny.

Przede wszystkim sam nauczyciel musi lubić pracę z robotami, być ciekawy, dociekliwy i chętny do wychodzenia poza schemat lekcji. Przy pracy z robotami Photon jedynym ograniczeniem jest… wyobraźnia. Ja zaczęłam od wypożyczenia robota. Potem ruszyła lawina… zabawy, pomysłów na lekcje i pomoc w edukacji tak naprawdę w każdym aspekcie.

Wspieranie kreatywności dzieci jest kluczowe dla ich wszechstronnego rozwoju, obejmującego aspekty psychiczne, emocjonalne i manualne. Nauczyciele, rodzice i opiekunowie powinni inspirować młodych do twórczych działań i chronić je przed krytyką, która może hamować twórczy potencjał. Wspólne aktywności artystyczne oraz programy w szkołach mogą pomóc dzieciom wyrażać siebie i rozwijać wrażliwość oraz szacunek do innych.

„Tylko” ma w sobie bagatelizowanie, niesie lekceważenie tego, co robimy z troską i oddaniem. Ponieważ zawsze coś można zrobić lepiej, bardziej się przyłożyć, dlatego „tylko” jest nadal obecne i używane.

Od pierwszych lat szkoły powinniśmy przygotowywać naszych uczniów do mądrego bycia w cyfrowym świecie. W swoim (nawet już młodym) życiu będą się spotykać z wieloma sytuacjami, w których ich bezpieczeństwo mogłoby zostać naruszone. Tłumacząc świat, w którym funkcjonujemy, możemy opierać się na pewnych uniwersalnych wartościach, które będą ich wzmacniać.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie