jakość edukacji W Bostonie, podobnie jak na wielu innych uniwersytetach, firmy zewnętrzne zagościły na dobre na uczelni. Barnes&Noble prowadzi księgarnię, można zjeść w Pizza Hut, Wendy’s, Taco Bell albo napić się kawy w Starbucksie. Ale w uniwersytecie Northerneastern outsorcing posunął się o krok dalej i firma zewnętrzna pomaga również w organizcji samych zajęć. 
 

ict w edukacjiModny termin „nauczanie w szkole i domu” często pojawia się w programach edukacyjnych i politycznych. Ale efekt jest taki, że różne zajęcia naukowe coraz częściej zabierają czas wolny dzieciaków, kiedy te już wyjdą ze szkoły. Ten jednokierunkowy wypływ nauki ze szkoły do domów powoduje niepokój wielu nauczycieli, którzy prowadzą badania nad nieformalną edukacją.
 

innowacje w edukacjiBadacze z uniwersytetu Minnesota udokumentowali, że korzystanie ze społecznościowych serwisów takich jak MySpace czy Facebook może przynieść korzyści edukacyjne - rozwija między innymi umiejętności technologiczne oraz kreatywne myślenie. Badani uczniowie byli otwarci na nowe i odmienne punkty widzenia oraz rozwinęli umiejętności komunikacyjne. 

 

innowacje w edukacjiPracodawcy coraz częściej wymagają od pracowników umiejętności współpracy w zespole, myślenia projektowego oraz kreatywności w poszukiwaniu nowych rozwiązań usprawniających działalność firmy. Edukatorzy i pracodawcy zgadzają się ze sobą, że kreatywność jest ważna także dla uczącej się młodzieży, choć ta nie zawsze potrafi w pełni wykorzystać swój potencjał. 

 

innowacje edukacyjneWiększość ludzi, gdy słyszy o geoprzestrzennych technologiach takich jak system informacji geograficznej (GIS), system nawigacji satelitarnej (GPS) lub teledetekcja (RS), myśli zazwyczaj o nawigacji w samochodzie lub narzędziach do sporządzania map. Ale te aplikacje mogą być także wykorzystywane podczas zajęć w szkole, na wszystkich poziomach nauczania.

 

innowacje w edukacjiW odpowiedzi na rosnącą popularność iPhone’a wśród studentów, amerykańskie uczelnie inicjują programy wykorzystujące zalety tego mobilnego urządzenia. Coraz więcej studentów i wykładowców korzysta z iPhone’ów aby połączyć się z Internetem – dotykowy ekran i przyjazny, intuicyjny interfejs sprawiają, że jest to bardzo proste i wygodne.

 

Aby wykorzystać wszystkie szanse, jakie stwarza cyfrowe wideo w procesie edukacji, należy zmierzyć się z poważnymi wyzwaniami. Podstawowym problemem jest nie tyle ogólna sprawność w korzystaniu z nowych technologii, ale przygotowanie dydaktyczne nauczycieli do korzystania z nowych narzędzi edukacyjnych na zajęciach.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie