iPhone - idealne narzędzie edukacji?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

innowacje w edukacjiW odpowiedzi na rosnącą popularność iPhone’a wśród studentów, amerykańskie uczelnie inicjują programy wykorzystujące zalety tego mobilnego urządzenia. Coraz więcej studentów i wykładowców korzysta z iPhone’ów aby połączyć się z Internetem – dotykowy ekran i przyjazny, intuicyjny interfejs sprawiają, że jest to bardzo proste i wygodne.

 

W marcu tego roku Vanderbilt University w Nashville uruchomił nową wersję swojej strony internetowej przeznaczoną dla posiadaczy iPhone. „Coraz więcej naszych studentów i kadry korzysta z dostępu do Internetu poprzez iPhone” – zauważa Melanie Moran, zastępca dyrektora działu informacji Vanderbilt University. „Stworzyliśmy nową wersję strony naszego uniwersytetu, która pozwala na wykorzystanie potencjału iPhone tkwiącego w jego systemie operacyjnym i intuicyjnym dotykowym interfejsie”.

 

Chrześcijański Uniwersytet Abilene (ACU) w Teksasie planuje wręczyć studentom I roku iPhone’y oraz iPody Touch, aby zbadać ich przydatność w nauce. Dotychczasowe próby uniwersytetu z wykorzystaniem innych urządzeń mobilnych - telefonów komórkowych, palmtopów lub laptopów - do łączenia się z siecią, nie powiodły się. Tradycyjne komórki umożliwiają dostęp tylko i wyłącznie do specjalnie zaprojektowanych stron internetowych. Baterie laptopów jeszcze zbyt szybko wyładowują się; poza tym, otwarty ekran komputera stanowi nadal barierę między wykładowcą a studentem. Na tle dotychczasowych doświadczeń, iPhone wydaje się być idealnym rozwiązaniem – oprócz swobodnego surfowania w sieci pozwala na wysyłanie wiadomości tekstowych, e-maili, fotografowanie, słuchanie muzyki i podcastów, ściąganie dokumentów...

 

Przygotowując się do wykorzystania iPhone w edukacji ACU przeprowadził również badanie wśród swoich pracowników, prosząc o wskazanie potencjalnych możliwości wykorzystania iPhone w nauczaniu w klasach wykładowych, integracji społeczności akademickiej, czy życiu studenckim. Nadesłano 130 propozycji pomysłów na wykorzystanie iPhone, z czego aż 32 władze uniwersytetu skierowały do realizacji.

 

Kevin Roberts, szef działu informacji ACU, widzi ogromny potencjał tkwiący w tym sprzęcie: iPhone usprawni komunikację pomiędzy wykładowcami a studentami, umożliwi słuchanie podcastów z wykładów, ściąganie syllabusów, uczestnictwo w internetowych forach dyskusyjnych, ułatwi zapisy na zajęcia. Roberts czeka z niecierpliwością na poszerzenie oferty dostępnych aplikacji – jak mówi, taki iPhone’owy kalkulator naukowy byłby bardzo przydatny w środowisku akademickim.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie