Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (3)

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Największym wyzwaniem związanym z edukacją mieszaną jest nie tyle konieczność opanowania przez uczących się określonych technologii edukacyjnych, z pomocą których będą się uczyć, lecz pewna zmiana mentalna. Muszą chcieć się uczyć, być odpowiedzialni za własne kształcenie. Każde kształcenie zdalne wymaga takiej odpowiedzialności.fot. sxc.hu

Nie wystarczy wspaniały sprzęt i najlepsze kursy online, nawet te wzbogacone setkami interaktywnych ćwiczeń i kanałami komunikacji, jeśli uczeń nie będzie chciał się uczyć albo nie będzie widział potrzeby uczenia się. W edukacji mieszanej, jak przy każdej innej metodzie, umiejętność uczenia się jest kluczowa. Dlatego uczniów musimy do pracy w takim środowisku przygotować. Zwłaszcza, że przecież zazwyczaj uczą się zupełnie inaczej.

Korzystając z wakacyjnego, wolnego czasu zachęcamy nauczycieli i edukatorów do obejrzenia serii filmów przygotowanych przez Fundusz Szkół Doliny Krzemowej i Instytut Claytona Christensena, który dostępny jest z polskimi napisami dzięki współpracy z Khan Academy. Dziś proponujemy trzy filmy opowiadające o tym, jak przygotować uczniów do edukacji hybrydowej.

Zapraszamy!

Jak przygotować uczniów do wejścia w środowisko hybrydowej edukacji:

Osiągnięcia szkół, które wykorzystują hybrydową edukację:

Rola zdolności niekognitywnych w edukacji mieszanej:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz pozostałe części cyklu Edunews.pl o edukacji mieszanej:

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Ostatnio bardzo "zgrywamy się" w tematyce przemyśleń :) . Pozwolę sobie na kilka uwag, jeszcze zanim p...
  • Written by Robert Raczyński
    Tłuczenie termometru, nawet przekłamującego, nie jest dobrym pomysłem. Z całą pewnością trzeba mieć ...
  • Written by Administrator
    Test testowi nie równy. Akurat ten jest przykładem sensownego ułożenia pytań i raczej do koncepcji s...
  • Written by Ppp
    Bezsensowny test, którego sprawne wypełnianie nie oznacza, że uczeń jest faktycznie mądry i poradzi ...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo mnie cieszy pańskie zainteresowanie tematem i moim tekstem, ale chyba nie do końca się rozumi...
  • Written by Jan
    Możemy się spierać czy powinno być mniej czy więcej państwa opiekuńczego, ale na końcu sporu ktoś mu...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie