Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (3)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Największym wyzwaniem związanym z edukacją mieszaną jest nie tyle konieczność opanowania przez uczących się określonych technologii edukacyjnych, z pomocą których będą się uczyć, lecz pewna zmiana mentalna. Muszą chcieć się uczyć, być odpowiedzialni za własne kształcenie. Każde kształcenie zdalne wymaga takiej odpowiedzialności.fot. sxc.hu

Nie wystarczy wspaniały sprzęt i najlepsze kursy online, nawet te wzbogacone setkami interaktywnych ćwiczeń i kanałami komunikacji, jeśli uczeń nie będzie chciał się uczyć albo nie będzie widział potrzeby uczenia się. W edukacji mieszanej, jak przy każdej innej metodzie, umiejętność uczenia się jest kluczowa. Dlatego uczniów musimy do pracy w takim środowisku przygotować. Zwłaszcza, że przecież zazwyczaj uczą się zupełnie inaczej.

Korzystając z wakacyjnego, wolnego czasu zachęcamy nauczycieli i edukatorów do obejrzenia serii filmów przygotowanych przez Fundusz Szkół Doliny Krzemowej i Instytut Claytona Christensena, który dostępny jest z polskimi napisami dzięki współpracy z Khan Academy. Dziś proponujemy trzy filmy opowiadające o tym, jak przygotować uczniów do edukacji hybrydowej.

Zapraszamy!

Jak przygotować uczniów do wejścia w środowisko hybrydowej edukacji:

Osiągnięcia szkół, które wykorzystują hybrydową edukację:

Rola zdolności niekognitywnych w edukacji mieszanej:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz pozostałe części cyklu Edunews.pl o edukacji mieszanej:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie