Czy można w atrakcyjny dla młodzieży sposób pokazywać mechanizmy rządzące gospodarką? Czy poprzez historię i grę planszową można uczyć ekonomicznego myślenia? Są o tym przekonani twórcy gry edukacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”, przygotowanej przez Małopolski Instytut Kultury przy współpracy z Towarzystwem Miłośników Andrychowa.
Wytworzenie bluzy polarowej z 35 zużytych butelek PET, czy uzyskanie energii do oświetlenia pokoju z plastikowej torby? Właśnie takie możliwości dąją nam tworzywa sztuczne. Ich odpady - odpowiednio zagospodarowane - można ponownie wykorzystać na wiele różnych sposobów i to z wielkim pożytkiem dla naszych portfeli.
Dla nikogo, kto jest związany z edukacją, nie jest tajemnicą, że młodzież chodzi do szkoły przede wszystkim dla rówieśniczego towarzystwa, czasami dla lekcji prowadzonej przez ulubionego nauczyciela, później ze strachu (bo trzeba chodzić i uczyć się do nieuchronnych egzaminów), a tylko bardzo niewielki odsetek dlatego, że po prostu lubią się uczyć...
To ma być podróż w czasie od epoki kredy do ery internetu. Razem ze szkołami chcemy wymyślić, a nawet wypróbować, jak ma wyglądać edukacja w XXI wieku. Zapowiadamy kolejną odsłonę akcji "Szkoła z klasą", w której od 2002 r. udział wzięło ponad 7 tys. szkół. Kolejną, ale inną. Będzie się działo, jak mówi Jurek Owsiak.
Kształcenie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy, to największe wyzwanie stojące przed kadrą kształcącą inżynierów na całym świecie - podkreślają uczestnicy międzynarodowej konferencji w Gliwicach. Jak sprawić, żeby w procesie edukacji uczelnie wykorzystywały wielki potencjał nowoczesnych narzędzi dydaktycznych?
Znamy już laureatów najlepszych pomysłów na biznes VI edycji Konkursu na Biznesplany organizowanego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Fundację BRE Banku. Laureat nagrody głównej w projekcie Titanis BCI planuje tworzyć interfejsy polepszające komunikację człowieka z komputerem, a następnie szerzej wykorzystać je w życiu społecznym i gospodarczym.
Z badań społecznych wynika, że nawet i 13 mln osób w Polsce nie potrafi dobrze obsługiwać komputera. Ma to negatywny wpływ na rozwój kraju - brak kompetencji informatycznych jest główną przyczyną niskiego poziomu innowacyjności gospodarki – uważają uczestnicy XIV Konferencji "Miasta w internecie", której ważnym tematem była cyfrowa edukacja dorosłych.