Pojęcia ekonomiczne często są przez uczniów określane jako trudne i
niezrozumiałe. Umiejętność racjonalnego zarządzania domowym budżetem
jest jedną z podstawowych, jakie powinni posiąść młodzi ludzie, aby w
przyszłości stać się świadomymi konsumentami. Czy istnieje zatem sposób
na zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zagadnień finansowych?
Rusza specjalny projekt edukacji ekonomicznej licealistów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Partnerem strategicznym tego przedsięwzięcia jest Narodowy Bank Polski.
Projekt „Kafeteria edukacyjna dla licealistów – Akademia Edukacji
Menedżerskiej” adresowany jest do licealistów z całej Polski, zaś udział w
nim jest nieodpłatny.
Wiedza i umiejętności związane z ekonomią i finansami osobistymi
powinny być kształtowane od najmłodszych lat. Są niezbędne, aby młodzi
ludzie potrafili samodzielnie i odpowiedzialnie funkcjonować w
warunkach gospodarki rynkowej. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD)
uruchamia zajęcia w SGH w Warszawie, a także w
Katowicach, Białymstoku i Bełchatowie.
Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji w ramach Kampanii na Rzecz
Uczenia realizuje trzyletni projekt edukacyjny „Multimedialna
edukacja”. Jego głównym celem jest wdrożenie do szkół narzędzi
multimedialnych - przede wszystkim Multitablic - oraz przygotowanie nauczycieli do
systematycznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi dydaktycznych
podczas zajęć.
Uczniowie z 20 szkół podstawowych i gimnazjów woj.
mazowieckiego i podkarpackiego korzystają z pokazów i eksperymentów
naukowych przygotowanych w projekcie "Energia nauki".
Organizatorami akcji, która jest częścią programu "Projektor - wolontariat studencki" są: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności,
Stowarzyszenie Klanza oraz PGNiG.
Klasy z bambusa kryte liśćmi palmy? A może biologia na łące w
towarzystwie zwierząt? Jak zdaniem uczniów powinna być zaprojektowana edukacyjna przestrzeń? Jak wyobrażają sobie ekologiczne klasy? W jakim otoczeniu chcieliby zdobywać wiedzę? Odpowiedzi na te pytania udzielą już niedługo uczestnicy ogólnopolskiego
konkursu plastycznego Ekologiczna Klasa ze Snów.
Bicie dzieci na pewno nie jest nowoczesną metodą wychowawczą. Jest
złe, haniebne i nikczemne – to główny przekaz kampanii
społecznej organizowanej przez Porozumienie „Dzieci Pod Ochroną” wraz z Rzecznikiem Praw Dziecka.
Wspierają ją znane osoby: Jurek Owsiak, Joanna Brodzik, Ewelina Flinta,
Bożena Dykiel, Paweł Wilczak oraz Xawery Żuławski.
Ostatnie komentarze