Do wszystkich szkół ponadpodstawowych trafił pakiet filmów Filmoteka Szkolna przygotowany przez Polski Instytut Szkoły Filmowej. Jak go teraz wykorzystać na zajęciach? Jak pracować z filmem na lekcji? Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowuje nauczycieli do ciekawej i efektywnej pracy z tym bogatym materiałem edukacyjnym.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Twórca teorii inteligencji wielorakich prof. Howard Gardner wygłosi w październiku wykłady podczas cyklu konferencji „Edukacja umysłu”. Będzie to pierwsza wizyta amerykańskiego psychologa w Polsce. Cykl spotkań podsumuje projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia - drogą do wiedzy”, oparty na teorii Gardnera i realizowany przez kielecką Grupę Edukacyjną.CC-BY-SA BlueOxen Associates

Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej rozpoczyna 5. edycję programu dodatkowych zajęć języka angielskiego pod nazwą Youngster. W roku szkolnym 2011/2012 z programu skorzysta ponad 4000 uczniów z 145 szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich. W zbliżającym się roku szkolnym do programu dołączy 49 nowych szkół z 28 gmin.PHOTO: SXC.HU

Centrum Edukacji Obywatelskiej zapowiada kolejną edycję programu „Szkoły z klasą 2.0“.Zapowiedź i zachęta są intrygujące: szkoły, które przyłączą się do „Szkoły 2.0" w edycji 2011/2012, wystąpią zarazem w roli królika doświadczalnego i naukowca, który bada życie królików. Organizatorzy zapewniają, że warto wziąć udział w tej wyprawie (albo e-wyprawie).PHOTO: EDUNEWS

Edukacja powinna być ważnym elementem kształtowania polityki rynku pracy, zwłaszcza w dobie szybkich zmian cywilizacyjnych. Człowiek nie będzie w stanie sprostać rosnącym wymaganiom rynku, jeżeli przestanie uaktualniać swoją wiedzę, podnosić kwalifikacje, doskonalić umiejętności. Niby banalne stwierdzenie, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z tej prostej zależności.PHOTO: SXC.HU

Internet jest narzędziem komunikacji i jako taki nie jest ani dobry, ani zły. Może być narzędziem użytym do wielu szlachetnych celów, niemniej nie należy lekceważyć złych i niebezpiecznych zjawisk, które w sieci mogą dotknąć i dzieci i dorosłych. Misję dążenia do usuwania z internetu treści nielegalnych realizuje między innymi zespół Dyżurnet.pl.PHOTO: SXC.HU

Przez kilka stuleci edukacja opierała się na modelu dostarczania wiedzy. Uczeń przychodził do szkoły, by od nauczyciela dowiedzieć się czegoś istotnego. Nauczyciel wykładał, wymagał przyswojenia i opanowania materiału. Nie zwracano uwagi na proces uczenia się. Odtworzenie treści, w formie najbardziej zbliżonej do oryginału, było podstawą oceny postępu nauczania.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie