Graj z filmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gry miejskie zdobywają coraz większą popularność w edukacji. Ich istotą jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. W Polsce dużą popularnością cieszą się np. miejskie gry historyczne. Uczniowie wcielają się w bohaterów historii i wyruszają na ulice miasta w celu wykonania określonych zadań. A może zagramy w film?(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Polski Instytut Sztuki Filmowej wspólnie z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty zapraszają do udziału w Filmowych Grach Miejskich, które 1 czerwca odbędą się w pięciu miastach Polski.

Filmowe Gry Miejskie będą okazją do jedynego w swoim rodzaju spaceru filmowymi śladami Warszawy, Poznania, Krakowa, Gdańska i Białegostoku. W każdym z tych miast trasę oraz zadania do wykonania na poszczególnych punktach opracują uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do wspólnej.

Gry mogą być pretekstem do przypomnienia sobie ulubionych filmowych scen, cytatów czy bohaterów. Wszystkie zadania będą związane z polskimi produkcjami - zwłaszcza tymi z pakietu Filmoteki Szkolnej. Chcemy w ten sposób polecić uczestnikom gry najciekawsze tytuły polskiego kina oraz przypomnieć o pakiecie filmów, który mogą znaleźć w swoich szkołach.

Udział w grach jest bezpłatny. Uczestnikami gier mogą być uczniowie szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami, choć udział w grze nie jest zamknięty dla innych osób.

Zgłoszenia udziału w grze należy przesyłać do 31 maja 2011 r. na adres koordynatorów gier.

Więcej informacji o projekcie na stronie Filmoteki Szkolnej.

Dobrej filmowej zabawy!

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie