Czy system edukacji podąża za nowoczesnym nauczycielem?

fot. Centrum Nauki Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Oświata na całym świecie mierzy się z wyzwaniami, stawianymi przez realia XXI wieku. Rozwój technologiczny, gospodarczy i wynikające z niego wysokie oczekiwania oraz ambicje edukacyjne społeczeństw wymagają zmian modelu kształcenia. Dyskusja nad przyszłością szkoły wciąż się toczy. Także w Centrum Nauki Kopernik - podczas konferencji „Pokazać – Przekazać 2019”, gromadzącej szerokie środowiska edukacyjne.

Chcemy wspólnie zastanowić się nad przeformułowaniem definicji osoby nauczającej i osoby uczącej się. Spróbować odejść od kultury nauczania na rzecz kultury uczenia się, by móc przygotować młode pokolenia do funkcjonowania w zmieniającej się rzeczywistości.

Z nauczycielami, edukatorami, naukowcami, dyrektorami szkół, przedstawicielami instytucji i organizacji zajmujących się edukacją formalną i nieformalną będziemy dyskutować o rolach, jakie nauczyciele przyjmowali i przyjmować będą w relacji z uczniami, kontekstach kulturowo-społecznych, sensie współczesnej szkoły, oraz gotowości na przyjęcie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych. Wykład wprowadzający wygłosi prof. dr hab. Tomasza Szkudlarek, kierownika Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.

Gość specjalny konferencji – dr Sharon Friesen, prodziekan Wydziału Edukacji Werklund na Uniwersytecie w Calgary opowie o metodach uczenia i uczenia się z wykorzystaniem metody badawczej, kładących nacisk na rozwój umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywanie problemów i współpracę w zespole (Inquiry Based Learning i Problem Based Learning).

Wykład podsumowujący konferencję wygłosi prof. dr hab. Barbara Fatyga, kierowniczka Zakładu Metod Badania Kultury i Ośrodka Badań Młodzieży w ISNS UW. Poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy jako nauczyciele i edukatorzy w ogóle wiemy, z kim pracujemy. Czy znamy cele i aspiracje uczniów i uczennic? Czy oni sami mają świadomość własnych potrzeb?

UWAGA! Zaplanowaliśmy streaming powyższych wykładów na Facebooku, na profilu Centrum Nauki Kopernik:

23 sierpnia, godz. 10.15 – 11.30 „(Nieustające) pytanie o sens szkoły”- prof. Tomasz Szkudlarek

24 sierpnia, godz. 9.00 – 10.15 „Więcej niż Google. W towarzystwie wielkich idei” – dr Sharon Friesen

24 sierpnia, godz. 15.15 – 16.30 „Mity kompetencyjne polskiej edukacji” – prof. Barbara Fatyga

Tutaj znajdziesz transmisję: https://bit.ly/2Z5nM4U

Szczegóły konferencji: http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/konferencja-pokazac-przekazac/

Edunews.pl jest patronem medialnym konferencji Pokazać – Przekazać 2019.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie