Inwestowanie w technologie wspierające edukację jest dziś podstawowym kierunkiem doskonalenia nauczania. Im uczniowie mają szerszy dostęp do nauczania opartego na technologiach, tym większe wykazują zaangażowanie, mają lepsze wyniki w nauce. Z myślą o tym, Apple oferuje narzędzia pomagające tworzyć nowoczesne środowisko edukacyjne w klasie i sali wykładowej.Edukacja w stylu Apple
Inwestowanie w technologie wspierające edukację jest dziś podstawowym kierunkiem doskonalenia nauczania. Im uczniowie mają szerszy dostęp do nauczania opartego na technologiach, tym większe wykazują zaangażowanie, mają lepsze wyniki w nauce. Z myślą o tym, Apple oferuje narzędzia pomagające tworzyć nowoczesne środowisko edukacyjne w klasie i sali wykładowej.

W brytyjskich szkołach tworzone są Teachers‘ Learning Communities (TLC) - czyli społeczności uczących się nauczycieli. Z doświadczenia szkół wynika, że najlepiej sprawdza się powoływanie grup złożonych tylko z nauczycieli, którzy dobrowolnie się zgłosili do udziału w takich zespołach. Zwykle ich przykład i osiągane przez nich korzyści działają na innych zachęcająco.
Poszliśmy do szkoły podstawowej Julian’s School obserwować lekcję. Dzieci w Anglii lubią szkołę i to było widać. Szkoła charakteryzuje się prostotą, nie ma wymyślnych i drogich rozwiązań, za to jest wiele użytecznych. Klasy są wysokie i widne, korytarze dość wąskie. Wielu uczniów dojeżdża do szkoły na rowerze lub na hulajnogach, dla których są specjalne stojaki.
15 czerwca gościliśmy w Edmonton County School. Duża szkoła ponadpodstawowa, którą kieruje od 3,5 roku Siobhan Leahy, żona Dylana Wiliama. Nauczyciele są bardzo zaangażowani w ocenianie kształtujące (OK). Zgodzili się nas zaprosić i pokazać nam lekcje i spotkanie grupy Pomocnych Przyjaciół, czyli Teachers Learning Comunity (TLC).
Uczenie się jest kompetencją nie tyle przydatną na całe życie, co w ogóle niezbędną. Warto tę kompetencję umieć „rozpakować” i zrozumieć dogłębnie w praktyczny sposób, aby nasze uczenie się było efektywne oraz – najlepiej, względnie proste, łatwe i przyjemne. Każdy może się wszystkiego nauczyć, jeżeli tylko tego... zechce. 
Dla szkół stosujących ocenianie kształtujące (OK, ang. ALF - assessment for learning) ważne jest, jak uczniowie się uczą, a nie - jak ich nauczyciel naucza. Szkoła, która chce rozwijać się w tym kierunku, wynajmuje (za wynagrodzeniem) inspektora, który pracuje z wybranymi nauczycielami, obserwuje ich lekcje, pomaga w planowaniu i daje im informację zwrotną o ich pracy.

