Tablice interaktywne są dość drogie i na próżno jeszcze szukać ich w klasach w większości szkół w Polsce. Ale potrzeba jest matką wynalazców, więc znaleźli się naukowcy, którzy rozwiązali ten problem. Jak przekonuje dr Johnny Lee z Carnegie Mellon University, możemy otrzymać 80% funkcjonalności tablicy interaktywnej już za 10% kosztów standardowego urządzenia.YOUTUBE

narzędzia edukacyjnePrzeprowadzenie projektu zespołowego ma stać się dla uczniów gimnazjów warunkiem ukończenia szkoły. Nauka ma kończyć się nie tylko egzaminem testowym, ale także przedstawieniem przed szkolną komisją efektów uczniowskiego projektu. To duża nowość. Uczniowie będą mogli wykazać się pomysłowością i umiejętnością wprowadzenia pomysłów w życie.
 

Wielu z nas zapamiętanie na raz zbyt dużej ilości informacji sprawia wyraźny kłopot. Połowa potem i tak gdzieś umyka. Wspomagamy się notatnikami, ale to również często nie przynosi poprawy pamięci. Jak namówić nasz mózg, aby pracował wydajniej? Można posłużyć się mapami myśli, które pomogą uporządkować i zapamiętać informację w taki sposób, jak to lubi nasz mózg.(C) EDUNEWS.PL

nowe technologie w edukacjiTablica, kreda i pomoce naukowe w postaci globusa, czy ludzkiego szkieletu na stojaku nie wystarczą by zatrzymać uwagę uczniów. Przygotowanie materiałów na planszach lub foliach wymaga nakładu pracy, a tego typu pomoce łatwo ulegają zniszczeniu w trakcie użytkowania. Można jednak skorzystać z prostych, nowoczesnych narzędzi, które pomogą zilustrować dane zagadnienie.
 

narzędzia edukacyjneCoraz więcej szkół decyduje się na wprowadzanie nowych technologii, które miałyby usprawnić pracę nauczycieli i pedagogów. Jedną z takich innowacji są elektroniczne dzienniki lekcyjne. Do tej pory pojawiały się one w szkołach sporadycznie – najczęściej na zasadzie eksperymentu. Od września nauczyciele mogą na zawsze pożegnać się ze staromodnymi “kajetami”.
 

narzędzia edukacyjneCoraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć, a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. 
 

narzędzia edukacyjneNarzekamy, że polska szkoła jest mało kreatywna. Ale to może dlatego, że tłumi kreatywność uczęszczającej do niej młodzieży, w efekcie czego „produkuje” absolwentów, którym nic się nie chce, bo po co ma się chcieć? Wyjście z tego pata? Nauczmy młodzież oglądać rzeczywistość przez kreatywne okulary, zmieniać na lepsze co się da, robić swoje i najważniejsze - zadawać pytania!
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie