narzędzia edukacyjneBycie użytkownikiem Internetu nie oznacza jedynie biernego śledzenia informacji. Od chwili, kiedy pojawiły się strony wiki, każdy w sieci może być autorem, nawet bez znajomości języka programowania. Tak narodził się nowy trend polegający na rozwoju serwisów internetowych zapełnianych treścią przez samych internautów. Kryją one w sobie olbrzymi potencjał edukacyjny.
 

narzędzia edukacyjneCentrum Edukacji Obywatelskiej prowadzi wartościowy serwis poświęcony gimnazjalnemu projektowi edukacyjnemu. Został on przygotowany z myślą o wszystkich członkach szkolnej społeczności zaangażowanych w realizację zapisów rozporządzenia w praktyce szkolnej: dyrektorów, nauczycieli różnych przedmiotów, wychowawców i uczniów. Warto z niego korzystać.
 

Chciałbyś zabrać swoich uczniów na wycieczkę po National Gallery w Londynie lub pokazać im Muzeum Sztuki Współczesnej MoMA w Nowym Yorku? Niemożliwe? Ależ tak, jak najbardziej. Dzięki nowemu projektowi Google Art Project to marzenie jest na wyciągnięcie…myszki. Jeszcze nigdy kultura przez duże K nie była tak blisko użytkowników internetu.(PD)

narzędzia edukacyjneBlogi prowadzone przez polskich nauczycieli to raczej rzadkość. Jest to wciąż niedocenione narzędzie komunikowania się z uczniami, rodzicami i edukatorami. Popularne serwisy, jak Pokój nauczycielski czy BelferBlog są forum wymiany myślina tematy szkolne, ale w edukacyjnej blogosferze brakuje blogów dotyczących dydaktyki i bieżącej pracy nauczyciela.
 

narzędzia edukacyjneInwestowanie w technologie wspierające edukację jest dziś podstawowym kierunkiem doskonalenia nauczania. Im uczniowie mają szerszy dostęp do nauczania opartego na technologiach, tym większe wykazują zaangażowanie, mają lepsze wyniki w nauce. Z myślą o tym, Apple oferuje narzędzia pomagające tworzyć nowoczesne środowisko edukacyjne w klasie i sali wykładowej.
 

debaty edukacyjneW brytyjskich szkołach tworzone są Teachers‘ Learning Communities (TLC) - czyli społeczności uczących się nauczycieli. Z doświadczenia szkół wynika, że najlepiej sprawdza się powoływanie grup złożonych tylko z nauczycieli, którzy dobrowolnie się zgłosili do udziału w takich zespołach. Zwykle ich przykład i osiągane przez nich korzyści działają na innych zachęcająco.

narzędzia edukacyjnePoszliśmy do szkoły podstawowej Julian’s School obserwować lekcję. Dzieci w Anglii lubią szkołę i to było widać. Szkoła charakteryzuje się prostotą, nie ma wymyślnych i drogich rozwiązań, za to jest wiele użytecznych. Klasy są wysokie i widne, korytarze dość wąskie. Wielu uczniów dojeżdża do szkoły na rowerze lub na hulajnogach, dla których są specjalne stojaki.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie