badania i analizyWyniki badania przeprowadzonego w 2010 r. w amerykańskich college’ach przez organizację NACS (National Association of College Stores) wskazują, że studenci wcale nie są otwarci na elektroniczne podręczniki. Aż 74% z nich preferowało drukowane podręczniki jako bardziej wygodne do nauki, pomimo, że mogli na studiach korzystać również z ich wersji elektronicznych.
 

badania i analizyPrzykładem bezsensownego wykorzystania środków UE jest projekt badawczy On Air dotyczący edukacji medialnej, realizowany przez naukowców z włoskiego uniwersytetu Sapienza Universita di Roma. Wzięło w nim udział 6 państw: Włochy, Niemcy, Rumunia, Litwa, Bułgaria i Polska. Na pierwszy rzut oka temat i zamysł badań są ciekawe. Ale niestety czeka nas rozczarowanie...
 

badania i analizyZ badań często wyłania się obraz współczesnego ucznia, który już w szkole podstawowej ma kłopoty z pisaniem i czytaniem, pomimo, iż powszechnie  dostępne są narzędzia, które pisanie i czytanie rozwijają. Mówi się, że komputery (gry) i internet (serwisy społecznościowe) są głównymi winowajcami tego stanu rzeczy. Może powinniśmy lepiej wykorzystać proste narzędzia z sieci?
 

badania i analizyCiekawe wyniki przynosi edycja 2010 badania Speak Up, realizowanego w amerykańskich szkołach przez organizację Project Tomorrow. Wygląda na to, że wszyscy zgadzają się na szersze wykorzystanie mobilnej technologii w szkole. Rodzice są za, coraz sprawniej posługują się nią nauczyciele, a uczniowie mówią, że w ich wymarzonej klasie nie może zabraknąć mobilnych urządzeń.
 

badania i analizyTechnologie mają olbrzymią siłę oddziaływania na procesy edukacyjne. Zazwyczaj wkraczają do szkół przez "kuchenne" drzwi, przez pojedynczych użytkowników, eksperymentujących z procesem uczenia. Systemy edukacji są zwykle mocno opóźnione, gdy chodzi o wykorzystanie najnowszej technologii do podnoszenia efektywności i jakości usług edukacyjnych.
 

badania i analizyDzięki urządzeniom elektronicznym połączonym z systemem nerwowym, człowiek może zdobyć niespotykane umiejętności np. odbierać ultradźwięki czy fale podczerwone. Być może w przyszłości, dzięki urządzeniom łączącym mózgi będzie się dało usprawnić komunikację między ludźmi - mówił prof. Kevin Warwick, zwany "profesorem cyborgiem" w CN Kopernik.
 

badania i analizyPrzynajmniej jednokrotny kontakt z książką w ciągu ostatniego roku zadeklarowało 44% badanych Polaków, czyli o 6% więcej niż w 2008 roku. Nie oznacza to wcale, że przeczytaliśmy więcej książek. „Może to być efekt rozszerzenia w badaniu kategorii książek o albumy i poradniki" - studzi radość Tomasz Makowski z Biblioteki Narodowej.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie