badania i analizyWarto wrócić do publikowanej we wrześniu edycji 2010 raportu portalu Ekorki.pl nt. rynku korepetycji w Polsce. Korepetycje cieszą się w naszym kraju niesłabnącą popularnością, a świadczenie tych usług edukacyjnych stanowi źródło utrzymania naprawdę wielkiej rzeszy osób (tak naprawdę do końca niepoliczalnej, ze względu na istnienie tzw. szarej strefy).
 

badania i analizyIdee abstrakcyjne mało związane z realiami są bardzo porywające. Czym jest koncepcja „not school”? Czy jest właśnie taką nierealną ideą? Na pewno atrakcyjną, bo znajduje swoich zwolenników. Minęły już 34 lata od momentu pojawienia się książki Ivana Illicha „Społeczeństwo bez szkoły”. Jakże groźnie mogło wydawać się jego stwierdzenie, że szkoły mogą przestać istnieć. 
 

badania i analizyZaraz po pierwszym dzwonku szkolnym uczniowie przyniosą zaświadczenia o dysleksji. Może się zdarzyć, że dostarczy je co 5 uczeń w klasie. Zachęcam więc nauczycieli do zapoznania się z krótką relacją z badań prowadzonych przez prof. Bogdanowicz dotyczących rozwoju i funkcjonowania społecznego osób, którym nie udzielono specjalistycznego wsparcia.
 

badania i analizyW ostatniej dekadzie sektor wyższej edukacji w Unii Europejskiej znacznie ewaluował. Wprowadzenie Procesu Bolońskiego czy Lifelong Learning Program spowodowało, że reformy i zmiany na uczelniach zachodzą szybciej, ale są też dużym wyzwaniem. Komisja Europejska w programie Learnovation stara się określić, jakie dalsze zmiany byłyby pożądane w ciągu najbliższych 15 lat.
 

badania i analizyPolscy uczniowie lubią przedmioty ścisłe, jednak wciąż rzadko wybierają je jako kierunek studiów. Aby to zmienić, trzeba uczyć ciekawie i to już od przedszkola - wynika z badań dr Stefanii Elbanowskiej-Ciemuchowskiej z Uniwersytetu Warszawskiego. Polska, tak jak inne kraje UE, zmaga się z problemem przyciągnięcia młodzieży na studia w dziedzinach ścisłych i technicznych.
 

W latach 70. XX wieku Richard Bandler i John Grinder opracowali koncept diagnostyczno-terapeutyczny, zwany NLP - Programowanie Neurolingwistyczne. Stało się to prawdziwą rewolucją dla rozumienia istoty, struktury i dynamiki komunikacji międzyludzkiej, a więc także uczenia się i nauczania - nauczanie i wychowanie to przecież nieustanny proces porozumiewania się...PHOTO: SXC.HU

badania i analizyMłodzi nauczyciele nie są wcale bardziej skłonni używać w nauczaniu nowych technologii, niż ich starsi koledzy pracujący w zawodzie 10 lat lub więcej. Chociaż często posiadają większą wiedzę i umiejętności związane z komputerami i technologiami informacyjnymi, wcale nie wykorzystują jej często na zajęciach. Czy powodem jest brak infrastruktury?
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie