Szansą dla polskiej edukacji jest otwarcie się na nowe narzędzia dostępne w Internecie, z których powszechnie korzysta młodzież w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Nauczyciele nie powinni dłużej ignorować istnienia społecznościowego Internetu. Powinni natomiast zastanowić się, w jaki sposób włączyć blogi i serwisy społecznościowe do zajęć.
Wykorzystajmy web 2.0 w edukacji
Szansą dla polskiej edukacji jest otwarcie się na nowe narzędzia dostępne w Internecie, z których powszechnie korzysta młodzież w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Nauczyciele nie powinni dłużej ignorować istnienia społecznościowego Internetu. Powinni natomiast zastanowić się, w jaki sposób włączyć blogi i serwisy społecznościowe do zajęć.

Czy umysł, jaki ma kształtować oświatę powinien być zdolny do wyuczenia się pewnej określonej dyscypliny akademickiej? Czy oświata ma służyć temu, aby absolwenci szkół byli później biologami, chemikami, edukatorami, psychologami, itd? A może powinniśmy kształtować kreatywne, otwarte umysły wolne od „niewoli” dyscyplinarnej?
Wszyscy wiemy, że czas porcelanowych lalek i samochodzików powoli odchodzi do lamusa. Obecnie bardzo modne są tzw. zabawki edukacyjne, ale czasem trudno ocenić, gdzie kończy się wartościowa zabawa, a zaczyna groteska. W świątecznej atmosferze warto zastanowić się, jak mądrze wybrać prezenty dla swoich pociech lub innych członków rodziny.
Powszechność dostępu do nowoczesnych mediów powoduje, że coraz więcej, coraz młodszych dzieci korzysta z internetu. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych na przełomie sierpnia i września br. przez TNS OBOP na zlecenie Fundacji Grupy TP. Według badań ponad 40% dzieci po raz pierwszy samodzielnie korzysta z internetu przed ukończeniem 9 roku życia.

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" przedstawiła Rekomendacje Zespołu ds. Edukacji przy Radzie Rynku Pracy PKPP Lewiatan. Dokument zawiera wizję i propozycje działań dotyczące najważniejszych - zdaniem ekspertów - zagadnień związanych z niedopasowaniem systemu edukacji do potrzeb rynku pracy.

