debaty edukacyjneW naszej szkole najbardziej interesuje wszystkich stan uczniowskich braków, nieumiejętności, obszary najsłabsze. Wszyscy ogromnie się tym przejmują, narzekają że uczniowie się nie uczą, nie podejmują wysiłku, aby zrozumieć. A czy ktoś widział kiedyś jakikolwiek talent, który wyrósł z braku? Czy nie lepiej wspierać rozwój czegoś co wystaje? Manifestuje, ujawnia, że jest?

gry edukacyjneW samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10 tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza wykonywali przez 3,5 roku.
 

E-learningNauczanie online już wkrótce może zmienić system oświaty. Naukowcy Uniwersytetu Harvarda prognozują, że za 10 lat połowa zajęć w szkołach średnich może odbywać się w sieci. Jeżeli szkoły chcą dalej pełnić swoją funkcję edukacyjną, powinny już inwestować w programy edukacji na odległość. W przeciwnym razie mogą stracić swoich tradycyjnych odbiorców.
 

E-learningRok temu uczniowie ze szkół w Pennsville, w stanie New Jersey otrzymali możliwość nieodpłatnych konsultacji trudnych zadań domowych z nauczycielami dyżurującymi online. Swoje wątpliwości mogą wyjaśnić również po zajęciach, a nawet w czasie weekendu, ponieważ pomoc w sieci dostępna jest dla uczniów każdego dnia, od 14:00 do późnego wieczora.

debaty edukacyjneLista tzw. zaburzeń w uczeniu się i liczba "dzieci z trudnościami w szkole" stale się powiększa. Kiedyś tak nie było. Żaden lekarz nie wie dokładnie, czy są jakieś znamiona tego zaburzenia w mózgu (nie ma!), ale za to psychologowie i pedagodzy coraz liczniej sięgają po różnego rodzaju środki psychotropowe albo przenoszą dzieci do szkół specjalnych, wyrządzając im krzywdę na resztę życia.
 

Praca metodą projektu wzmaga zainteresowanie uczniów i powoduje, że wzrasta ich motywacja do nauki. Dzięki aktywnemu uczestnictwu, młodzież lepiej przyswaja informacje, niż kiedy uczestniczy w zajęciach opartych na wykładzie nauczyciela. Dzięki projektom uczniowie mogą na chwilę oderwać się od szkolnej rutyny i zobaczyć, że nauka może być ciekawą przygodą.PHOTO: SXC.HU

Innowacje w edukacjiWielu studentów uczy się najlepiej wtedy, gdy mogą pracować na ustrukturyzowanych i zarządzanych przez siebie projektach. Naukowcy pracujący przy realizacji programu iCAMP stworzyli oprogramowanie społecznościowe, które integruje prowadzone w różnych systemach blogi studenckie i inne serwisy społecznościowe w potężną przestrzeń wirtualnej współpracy.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie