media i edukacjaW dokumentach nowej podstawy programowej odnajdujemy następujący zapis: „ponieważ środki społecznego przekazu odgrywają we współczesnym świecie coraz większą rolę, każdy nauczyciel powinien poświęcić dużo uwagi wychowaniu swoich uczniów do ich właściwego odbioru i wykorzystania, czyli edukacji medialnej”. Czy każdy z nauczycieli ma dbać o edukację medialną?
 

debaty edukacyjneUwaga jest podstępna; pojawia się na wielu poziomach jakości i potrafi się maskować. Każdy rodzic powinien postawić sobie za cel poświęcenie dziecku tyle uwagi, ile tylko może; jest to niezwykle ważne dla zapewnienia mu szczęścia oraz komfortu emocjonalnego. Uwaga wysokiej jakości jest tym, czego pragnie dziecko, a zapewniając mu ją, sami również na tym skorzystamy.
 

media i edukacjaUmiejętność rozumienia mediów i ich wykorzystywania na co dzień można zaliczyć do najważniejszych kompetencji potrzebnych młodym ludziom w rzeczywistości medialnej XXI wieku. Wobec niedoboru edukacji medialnej w polskich szkołach, warto więc wspierać uczniów, którzy prowadzą szkolne media. Stąd pomysł na konkurs Qmam Redakcję.
 

debaty edukacyjneNiektórzy twierdzą, że nie pieniądz czy władza, ale ludzkie pragnienia i dążenia rządzą światem. Jeśli jest to prawdą, to zastanówmy się, czy nie warto w szkole więcej, szerzej i mocniej o nich mówić i zabiegać o osiąganie sukcesów przez uczniów? Warto zapytać: Dlaczego edukacja powinna nastawiać się na sukces, swój szkolny, ale przede wszystkim uczniów?
 

Edukacja konsumenckaW wielu krajach świata toczy się debata na temat obowiązkowych zajęć z edukacji finansowej w szkołach średnich. Decyzję podjęły już władze oświatowe kanadyjskiej prowincji Ontario, a podobnym projektem zajmuje się też rząd brytyjski. Prawdopodobnie badanie umiejętności finansowych uczniów będzie elementem najbliższej edycji badań PISA prowadzonych przez OECD.
 

projekty edukacyjneMłodzi ludzie na co dzień spotykają się z różnorodnością kulturową, a swoimi decyzjami – konsumenckimi i obywatelskimi, wpływają na to, co dzieje się w różnych regionach geograficznych. Spodnie uszyte w Azji, banany z Ameryki Południowej, kultura popularna z USA, polskie wojsko w Afganistanie, reklamy z Wielkiej Brytanii i obiad w barze u Chińczyka – to dziś nasza globalna codzienność.
 

Wielu z nas zapamiętanie na raz zbyt dużej ilości informacji sprawia wyraźny kłopot. Połowa potem i tak gdzieś umyka. Wspomagamy się notatnikami, ale to również często nie przynosi poprawy pamięci. Jak namówić nasz mózg, aby pracował wydajniej? Można posłużyć się mapami myśli, które pomogą uporządkować i zapamiętać informację w taki sposób, jak to lubi nasz mózg.(C) EDUNEWS.PL

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie