Rozpoczynamy cykl prezentacji wyników badań Programu Międzynarodowej Oceny
Umiejętności Uczniów OECD PISA 2009, upublicznionych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W pierwszej części
zaprezentujemy skrót dotyczący oceny umiejętności czytania i
interpretacji tekstów kultury, które w tym badaniu rozumiane są szeroko.
Wczoraj o filmowej mapie przemian, a dziś zapraszamy do tworzenia innej
mapy – Polski kulturalnej. Interesują was fascynujące klimaty, miejskie i
ludowe legendy, zapomniane miejsca, warte ocalenia? Spróbujcie
podzielić się swoimi informacjami na Mapie Kultury, a potem
przeprowadźcie ciekawy projekt z wykorzystaniem metody gimnazjalnego
projektu edukacyjnego!
Młodzież z kamerami w ręku pokazuje, jak Polska zmienia się na
lepsze. Znamy już laureatów konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa
Przemian”. Wczoraj na uroczystej gali finałowej autorzy 11
filmów odebrali od Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie
Rozwoju Regionalnego, gratulacje oraz nagrody pieniężne o łącznej puli 17
tys. złotych.
Kształcenie na odległość ciągle jeszcze zastanawia i budzi wątpliwości. O tę metodę nauczania zapytaliśmy ekspertów, którzy współpracują z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach projektu europejskiego „Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie”.
Projekt jako metoda pracy nauczyciela z młodzieżą w szkole nie jest
niczym nowym. W działaniach edukacyjnych organizacji pozarządowych
wspierających edukację szkolną stanowi od zawsze podstawową metodę
działania, dzięki której w przestrzeni publicznej mamy wszyscy możliwość
uczestnictwa w ciekawych i inspirujących wydarzeniach.
Pojawiła się na rynku wydawniczym książka pt. „Podróż w świat etyki”. Jest kierowana do nauczycieli etyki i ludzi młodych. Jej autor jest nauczycielem. Pragnie pomóc poszukującym moralnych wartości. Podpowiada, jak być w życiu dobrym człowiekiem na każdym poziomie społecznej drabiny. Myślę, że warto po tę pozycję sięgnąć.
Język angielski jest główną przeszkodą uczniów z terenów wiejskich w dostępie do edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym. Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Fundacją NIDA, wydawnictwem Macmillan i Stowarzyszeniem Fundamenty Silnego Państwa opracowały raport na temat nauczania jęz. angielskiego na terenach wiejskich i miejskich.