
Szkoła pełna porażek

PONAD DEKADA INSPIR@CJI (2013-2024)
INSPIRUJĄCE WYSTĄPIENIA NAUCZYCIELI
NA NASZYCH KONFERENCJACH
→ zobacz wszystkie na YouTube
→ zapisz się na INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025
Gry miejskie zdobywają coraz większą popularność w edukacji. Ich istotą jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. W Polsce dużą popularnością cieszą się np. miejskie gry historyczne. Uczniowie wcielają się w bohaterów historii i wyruszają na ulice miasta w celu wykonania określonych zadań. A może zagramy w film?
Narzekamy ciągle na kompetencje technologiczne nauczycieli w szkole. Jak dobrze przygotować nauczycieli do bardziej innowacyjnego i szerszego wykorzystania nowych technologii w nauczaniu? Zdaniem ekspertów PTI, pomocą może okazać się osoba szkolnego koordynatora technologii. Na czym polegałaby ta nowa funkcja? Kto mógłby ją w szkole sprawować?
Gdybyśmy nakreślili na mapie kraju miejsca, gdzie nie docierają dobrzy nauczyciele, zapewne pokryłaby się ona z mapą miejsc, w których stykamy się z wieloma problemami społecznymi, ubóstwem, brakiem nadziei. Ale gdyby do tych miejsc "posłać" komputery i szybki Internet – czy dzieci siedzące przed ekranem mogłyby samodzielnie tworzyć swoją edukację i ulepszać swój świat?
Chcesz mądrze pomagać potrzebującym, pokazać swoim uczniom inny świat i sprawić, że szkoła stanie się miejscem, gdzie odmieniają się ludzkie losy? Nadarza się ku temu świetna okazja. Szlachetna Paczka otwiera właśnie rekrutację liderów rejonu, którzy zorganizują akcję w swojej okolicy. W szczególności takimi liderami mogą być nauczyciele.
Niepełnosprawny uczeń jest osamotniony, żyje w biedzie i ma ograniczone perspektywy zawodowe - wynika z badań przeprowadzonych przez łódzkich socjologów z Uniwersytetu Łódzkiego oraz biura osób niepełnosprawnych Politechniki Łódzkiej. W jaki sposób można poprawić szanse edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych?