Chyba w żadnej dziedzinie życia państwowy monopol się nie sprawdził, centralne sterowanie mało gdzie przynosi satysfakcjonujące efekty. Pisał o tym wiele razy w swoim blogu Wiesław Mariański. Dlatego po przełomie 1989 roku odeszliśmy od tej formy zarządzania, co łączyło się z uwolnieniem potencjału tkwiącego w indywidualnych inicjatywach Polaków. Efekty widoczne są dziś gołym okiem i pewnie mało kto chciałby powrotu do socjalistycznej szarzyzny i braku wszystkiego, ze sznurkiem do snopowiązałek włącznie. Przekonanie, że „góra” wie lepiej nie sprawdziło się w żadnej dziedzinie życia. Czy może sprawdzić się w edukacji?photo: sxc.hu

Kiedy dzisiaj mówimy o kulturze, to dzieje się to często w związku z religią, ze sztuką i teatrem, muzyką i architekturą, malarstwem i beletrystyką oraz edukacją. „Nie lubię kultury” mówi konsument zjawisk śmieciowych. Mógłby też powiedzieć, „nie lubię oddychać”, „nie lubię mówić” czy „nie lubię się uczyć”, co byłoby równie pozbawione sensu. Kultura determinuje nasze życie. Kultury uczymy się, przede wszystkim od bliskich nam ludzi – od ludzi w naszej ojczyźnie bliższej, naszym regionie.photo: istockphoto.com

W ramach projektu „Fundusze dla Polski – Interaktywna  mapa przemian” szkoły z całej Polski wzięły udział w obchodach Dni Funduszy Europejskich. Co polscy uczniowie wiedzą o funduszach? Czy szkoła jest miejscem na przekazywanie takiej wiedzy? W jaki sposób przekazywać ją młodym ludziom?photo: sxc.hu

W czerwcu zakończył się program edukacji ekonomicznej “Młodzi do Akcji!” prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej pod patronatem Ministerstwa Skarbu Państwa. I chociaż był to program - w porównaniu z innymi w CEO - średniego zasięgu i skali (zgłosiło się do niego 76 szkół), to udało się w nim sprawdzić motywacyjne zalety internetowej gry giełdowej.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Fundacja Gates’ów rozpoczęła współpracę z Centrum Naukowym Gier Uniwersytetu Washington. Rezultatem współpracy ma być przygotowanie darmowej gry edukacyjnej Refraction. Jednym z priorytetów fundacji jest prowadzenie badań i rozwijanie uczenia się opartego na grach. Zdaniem Billa Gatesa uczenie się oparte na grach będzie fundamentem edukacji przyszłości.(C) Edunews.pl

Wszystkie gry (sportowe, karciane, internetowe, planszowe i inne) łączy kilka definiujących je elementów: jasny cel, określone zasady, ustalony system informacji zwrotnej oraz dobrowolność. Niemal zawsze, gracz podejmuje pewien wysiłek, żeby pokonać postawione przed nim przeszkody i zdobyć określoną nagrodę. Czy nie podobnie jest w edukacji?photo: DimensionX

Literówki, błędne przeniesienia wyrazów czy brak dopracowania CV od strony wizualnej – to  najczęstsze problemy w pierwszym CV studentów. Dla potencjalnego pracodawcty taki życiorys może być oznaką niedokładoności kandydata, a skoro widać to już na poziomie projektowania reklamy samego siebie, to dlaczego miałoby być inaczej w pracy? Jak napisać dobre CV – wskazówek studentom udziela Mariusz Wszołek, wykładowca w Instytucie Grafiki wrocławskiego wydziału SWPS.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie