Na wydajność pracy wpływa wiele czynników. Chciałbym wspomnieć o zaufaniu społecznym. Gdy go brakuje, koszty pracy rosną. Męczy mnie to już od dłuższego czasu i wielokrotnie się „wyłuszczałem" i buntowałem. A problem narasta. Jego rozwiązanie tkwi w nas.
Cyfrowe zdjęcia i edukacja
Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?
Czy tak będzie wyglądała przyszłość edukacji online?
Rozwój nowych mediów sprawia, że edukacja wkracza w nowy wymiar. Wiedza zaczęła być ogólnodostępna i przekazywana w łatwo przyswajalnej formie. To duże udogodnienie dla wszystkich którzy dążą do poszerzania swoich horyzontów. Ostatnie lata pokazują, że treści przekazywane w formie wideo zyskują na popularności. Jedną z ciekawszych propozycji dzielenia się wiedzą zaproponowała fundacja WikiVid.
Odliczanie do Tygodnia Kodowania w Polsce
Tysiące wydarzeń promujących naukę programowania w całej Europie odbędzie się od 10 do 18 października w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Intensywne przygotowania trwają również w Polsce – koordynatorzy polskiej odsłony akcji liczą, że uda się zorganizować nawet 1000 warsztatów, spotkań i innych wydarzeń.
O (nie)obecności otwartych zasobów w szkole
Jeden z paneli podczas 3 Kongresu Polskiej Edukacji - „Tablety, e-booki, blogi i chmura…” - prowadzony przez Annę Stokowską z Centrum Cyfrowego Projekt: Polska, dotyczył podejmowania działań na rzecz pełnego wykorzystania potencjału cyfrowych zasobów edukacji, kultury i nauki poprzez promocję wolnych licencji i dostępnych technologii. Rozmawiano o strategiach wspierających wykorzystanie w szkolnej dydaktyce cyfrowych zasób.
O zmianie w ocenianiu wychowania fizycznego
Fizyczny (biologiczny, cielesny) rozwój człowieka jest równie ważny jak emocjonalny, intelektualny i duchowy. Trzeba je równoważyć. Przecież w zdrowym ciele zdrowy duch! Młodzi jednak unikają ruchu. Czy obecny kształt wychowania fizycznego stymuluje oraz faktycznie wspiera rozwój ciała dzieci i młodzieży? Dlaczego młodzież nie lubi wychowania fizycznego?
Rodzice i szkoła: zaufanie kluczem
To czego najbardziej potrzebujemy w relacjach nauczyciele (szkoła) – rodzice to: otwartości na współpracę, dialogu i współpracy, zaufania i szacunku do siebie. Ze szczególnym naciskiem na zaufanie. Bez tego nic lub niewiele da się w szkole zrobić.