Cyfrowe zdjęcia i edukacja

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Coraz lepsze telefony i tablety potrafią robić coraz lepszej jakości zdjęcia cyfrowe. Oczywiście wiele zależy od fotografującego, ale narzędzia mamy do dyspozycji coraz doskonalsze. Jak je wykorzystujemy? Jak je możemy wykorzystać w szkole i w edukacji? Co możemy zrobić ze zdjęciami, które zajmują pamięci naszych urządzeń i komputerów?

Z najnowszych badań CBOS (sierpień 2015) wynika, że połowa Polaków (50%) używa smartfona, a nieco większy odsetek (56%) – klasycznego telefonu komórkowego. Łącznie z telefonów komórkowych korzysta 91% dorosłych: dwie piąte (41%) – wyłącznie z klasycznych, jedna trzecia (35%) – tylko ze smartfonów, a 15% – z urządzeń jednego i drugiego typu. Wśród najpopularniejszych czynności są oczywiście połączenia telefoniczne (100% respondentów), wysyłanie i odbieranie SMS (78%) i robienie zdjęć (57%). Faktycznie, dostaliśmy do rąk doskonałe narzędzia, z pomocą których możemy dokumentować otaczający nas świat. Jak korzystamy z tych możliwości w szkołach?

Wydaje się, że nie do końca zdajemy sobie sprawę z potencjału edukacyjnego, jaki zawiera w sobie fotografia cyfrowa. Dlatego zdjęciom warto poświęcić więcej uwagi w szkole i zastanowić się, w jaki sposób mogą one pomoc tłumaczyć świat i rozwijać wrażliwość dzieci i młodzieży. Zapraszamy na wystąpienie Joanny Waszkowskiej z Zespołu Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość" w Sosnowcu, członkini społeczności Superbelfrzy RP, podczas konferencji INSPIRACJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015). W jej prezentacji znajdą Państwo wiele inspiracji:

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie