Czy tak będzie wyglądała przyszłość edukacji online?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rozwój nowych mediów sprawia, że edukacja wkracza w nowy wymiar. Wiedza zaczęła być ogólnodostępna i przekazywana w łatwo przyswajalnej formie. To duże udogodnienie dla wszystkich którzy dążą do poszerzania swoich horyzontów. Ostatnie lata pokazują, że treści przekazywane w formie wideo zyskują na popularności. Jedną z ciekawszych propozycji dzielenia się wiedzą zaproponowała fundacja WikiVid.

WikiVid to nowa interaktywna platforma edukacyjna, która właśnie zaczęła działać w Polsce, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. WikiVid został stworzony po to, aby ułatwić internautom wyszukiwanie i przyswajanie specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin nauki. Wiedza przekazywana jest w formie VIDs, czyli filmów. Podstawowym celem WikiVid jest propagowanie szeroko pojętej edukacji. Zatem internauci otrzymali możliwość dzielenia się swoją wiedzą. Obecnie WikiVid liczy ponad 40. kategorii naukowych – wyjaśnia Norbert Oruba, rzecznik prasowy fundacji WikiVid.

Na WikiVid można szukać informacji z różnych dziedzin, np. astronomii, historii, czy biologii, ale nie tylko! Można natknąć się również na treści dotyczące sportu czy muzyki. Na platformie znajdują się informacje opracowane przez nasz zespół, ale wszyscy internauci także mogą dzielić się wiedzą. Na WikiVid można szukać i dodawać filmy instruktażowe, np. jak przygotować rybę po grecku czy jak wykonać perfekcyjny makijaż.

Nasi użytkownicy wraz z nami tworzą tę stronę. W związku z tym mogą nagrywać własne materiały a następnie zamieszczać je na platformie w formie VIDs. Dbając o użytkowników stworzyliśmy na platformie “listę życzeń”, która daje internautom możliwość zgłaszania swoich propozycji VIDs oraz kanałów tematycznych. Ponadto uruchomiliśmy aplikację WikiApp, dzięki której platforma działa na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system Android.

Co to jest Vid? Jest to nagranie video, w którym zawarta jest wiedza. Dodatkowo każdy ma możliwość tworzenia własnych kanałów tematycznych, w których może skatalogować wszystkie swoje produkcje. Użytkownik może również sam zdecydować, czy chce obejrzeć najświeższe materiały, czy może te najbardziej popularne. Jeśli jakieś nagranie mu się spodoba może dodać je do ulubionych. Dzięki temu w jednym miejscu odnajdzie wszystkie produkcje, które spełniają jego kryteria. VIDs można także udostępniać na portalach społecznościowych. Autorzy VIDs mogą otrzymywać komentarze, oceny oraz dotacje od internautów.

Internauta będzie mógł subskrybować kanał, który go zainteresuje co pozwoli mu być na bieżąco z nowymi materiałami. Ponadto WikiVid daje możliwość selekcji informacji, które docierają do autora VIDs i od autora do użytkownika. Na swoim profilu może ustawić, jakie powiadomienia chce otrzymywać.

Wszyscy użytkownicy WikiVid tworzą społeczność, gdyż platforma daje możliwość nawiązywania nowych znajomości, napisania wiadomości do ulubionego autora, czy zaproszenia go do grona swoich znajomych.

Pomysł wydaje się być ciekawy i ma szansę być kolejnym krokiem prowadzącym do rozwoju e-learningu. Team związany z platformą zapewnia, że dołoży wszelkich starań aby sukcesywnie rozwijać inicjatywę poprzez wprowadzanie nowych funkcji. WikiVid już wkrótce ma szansę zrewolucjonizować obecny obraz edukacji w sieci.

Więcej informacji na www.wikivid.eu.

Notka o autorze: Szymon Konkol jest jednym z koordynatorów projektu WikiVid w Polsce.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie