Ocena bezwzględna, ocena względna, ocena końcowa, ocena procesowa, ocena średnia, średnia ważona, ocena kształtująca? Samoocena! Ona jest w moim przypadku także próbą zbudowania zaufania wobec samego siebie, swoich umiejętności i rozwoju. Z założenia zastępuje wszechobecne ściąganie podczas sprawdzianów, odpisywania zadań domowych, demonizacje oceniania – mylenia wykształcenia z rozdawaniem świadectw i dyplomów.
Nowy portal dla europejskich nauczycieli
Od 2 kwietnia możemy korzystać z polskiej wersji nowego portalu edukacyjnego finansowanego przez Komisję Europejską. ConsumerClassroom.eu jest serwisem społecznościowym adresowanym do nauczycieli z krajów członkowskich Unii Europejskiej, w którym znajdziemy ciekaw i interaktywne wysokiej jakości zasoby służące edukacji konsumenckiej uczniów w wieku 12-18 lat.
Dwa dzieła Korczaka trafią do bibliotek
Nakładem Rzecznika Praw Dziecka ukazały się dwie książki autorstwa Janusza Korczaka „Prawo dziecka do szacunku” oraz „Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie”. Wyjątkowe dzieła zawierające najważniejszą myśl pedagogiczną Starego Doktora trafią do bibliotek w całej Polsce.
Zondle, czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną
Będąc nauczycielami często spotykamy na swojej drodze uczniów z trudnościami w nauce i takich, którym potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Jak się okazuje, aby pokonać trudności, czasami wystarczy zmiana metod pracy – na przykład wprowadzenie gier, które praktycznie wszyscy uczniowie lubią. Dzięki Zondle możemy to zrobić w atrakcyjny i przyjazny dla ucznia sposób.
30 lat pracy z najzdolniejszymi
Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci 30 marca 1983 roku uruchomił program pomocy wybitnie zdolnym. Polska szkoła nadal potrzebuje organizacji pozarządowych, bo najlepszym uczniom nie ma zbyt wiele do zaoferowania.
Wirtualna Pracownia Edukacji Filmowej
Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!
Mobilna edukacja w szkole i na uczelni
Urządzenia mobilne zdobywają nasze domy i miejsca pracy. W niedługim czasie osiągną masę krytyczną – gdy ponad połowa mieszkańców Ziemi łącząc się z internetem, będzie używała do tego celu swoich telefonów czy tabletów. Powinno to skłaniać do myślenia nad zmianą podejścia do uczenia (się). Wciąż niewielu nauczycieli w szkołach i na uczelniach odkryło, że mobilne urządzenia są to potężne i doskonałe narzędzia służące edukacji.