Zondle, czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Będąc nauczycielami często spotykamy na swojej drodze uczniów z trudnościami w nauce i takich, którym potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Jak się okazuje, aby pokonać trudności, czasami wystarczy zmiana metod pracy – na przykład wprowadzenie gier, które praktycznie wszyscy uczniowie lubią. Dzięki Zondle możemy to zrobić w atrakcyjny i przyjazny dla ucznia sposób.photo: sxc.hu

Zondle umożliwia tworzenie gier edukacyjnych o różnym stopniu trudności i tematyce. Możemy tworzyć gry matematyczne, logopedyczne, ortograficzne, gramatyczne, językowe i wiele, wiele innych. Stworzone tematy możemy udostępniać swoim uczniom, zarządzać klasą, śledzić jej postępy. Uczniowie mogą grać wykorzystując stworzone przez nas tematy w domu, wielokrotnie, w dogodnym dla siebie czasie.

Jak stworzyć grę?

  1. Wejdź na stronę www.zondle.com.
  2. Zarejestruj się (przycisk – „dołącz za darmo”), następnie postępuj zgodnie z instrukcją.
  3. Aby stworzyć grę wybierz zakładkę „stwórz temat do zagrania.”
  4. Wpisz tytuł tematu np. „mnożenie w zakresie 100″ kliknij „dalej.”
  5. Wybierz opcję „szybkie wstawianie.”
  6. Uzupełnij tabelkę wpisując: kolejne pytania, poprawną odpowiedź oraz dwie błędne odpowiedzi – wybierając opcję „zmień” możesz wybrać rodzaj testu (np. multi test czyli test wyboru między trzema podanymi odpowiedziami, prawda lub fałsz, pytanie – odpowiedź…)
  7. Zapisz, następnie wybierz typ gry (show games).
  8. Grę możesz opublikować na własnej stronie internetowej, wystarczy wygenerować kod, klikając na plusik w wybranej grze.

Stworzone tematy możesz urozmaicić dodając zdjęcia. Jak to zrobić?

  1. Wybierz „edit topic”.
  2. Zaznacz(wybierz) pytanie do którego chcesz dodać zdjęcie.
  3. Dodaj materiał
  4. Add new (dodaj nowe)
  5. Wpisz nazwę (zaznacz typ jpg)
  6. Pobierz zdjęcie/obrazek z komputera

Tematy można udostępniać swoim przyjaciołom (innym nauczycielom mającym konto na zondle). W ten prosty sposób można uzyskać dostęp do bogatej i zróżnicowanej bazy tematycznej.

Dlaczego warto stworzyć własną klasę?

Tworząc klasę możesz śledzić postępy swoich uczniów, a także zyskujesz dostęp do tworzonych przez nich gier. Funkcja (gradebook) dziennika umożliwia porównywanie wyników uzyskiwanych przez twoich uczniów w poszczególnych grach. Wysiłek uczniów możesz dodatkowo nagradzać przyznając im wybrane przez siebie odznaki. Odznaki możesz tworzyć sam. Dodatkową motywację uczniowie zyskują zbierając „zolary.” Za każdą prawidłową odpowiedź w grze, uczeń zdobywa 10 zolarów. W sklepie zondle uczeń może za nie kupić różne atrakcyjne gadżety.

Jak stworzyć własną klasę?

  1. Wybierz przycisk „zarządzaj uczniami”
  2. Dodaj klasę (add class …) – nadaj jej nazwę np. klasa Ib
  3. Dodaj uczniów (add students …)
  4. Wpisz imiona i nazwiska poszczególnych uczniów (zondle wygenruje im loginy)
  5. Możesz sam(a) wybrać hasło lub poczekać, aż wygeneruje je zondle.

Zondle sprzyja także kreatywności uczniów, ponieważ mogą sami tworzyć własne tematy gier. To niezwykłe pole do popisu dla naszych podopiecznych. Tworząc własne tematy gier, mogą podzielić się z innymi posiadaną wiedzą i zainteresowaniami.

Notka o autorze: Monika Walkowiak jest nauczycielką, członkiem grupy SuperBelfrzy. Niniejszy tekst został ukazał się na blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka (CC-BY-SA).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie