W klasie intensywnie pracuję głosem. Staram się mówić mało: góra pięć minut podczas jednej lekcji. Podczas lekcji mówić powinni przede wszystkim uczniowie. Kiedy jednak już mówię, to wykorzystuję doświadczenia z kółka recytatorskiego, teatru uczniowskiego i studenckiego, oraz ze studiów podyplomowych.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Rusza Tydzień Akademii Orange – coroczny finał otwartego programu grantowego Fundacji Orange. Zapraszamy na blisko 70 otwartych wydarzeń kulturalnych w całej Polsce, przygotowanych przez dzieci i młodzież pod opieką animatorów kultury. W trakcie Tygodnia Akademii Orange młodzi twórcy pochwalą się swoimi osiągnięciami – efektami 45 projektów nowoczesnej edukacji kulturalnej.(CC-BY) Fundacja Orange

Szkoła z Klasą 2.0 prowadzona jest od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą” pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Od 2010 roku skupiamy się na mądrym wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu i nauczaniu.(C) Edunews.pl

Dla kogo napisane są podręczniki? Dla nauczycieli czy dla uczniów? Młodzi i ambitni nauczyciele najszybciej odkrywają odpowiedź. Świetnie opowiedział o tym podczas jednej z konferencji TEDx Tyler DeWitt, nauczyciel biologii i chemii ze Stanów Zjednoczonych.photo: istockphoto.com

Stowarzyszenie „Dzieci Holocaustu” w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej ogłosiły VII edycję Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kandydatury nauczycieli można zgłaszać do 31 lipca 2013 roku.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

“Wzmacnianie dzieci i młodzieży” – pod tym hasłem na całym świecie 17 maja obchodzony jest tegoroczny Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Inicjatorem święta jest Child Helpline International (CHI), międzynarodowa organizacja skupiająca 173 telefony zaufania dla dzieci ze 142 krajów świata.photo: sxc.hu

Wielu kompetentnych nauczycieli uzależnia przebieg swoich lekcji od tego, czego potrzebują jego uczniowie - co chcą poznać, wiedzieć, przeżyć. Jeśli zachowamy równowagę pomiędzy tymi elementami - będziemy w stanie motywować naszych uczniów do nauki, chęci poznania, odkrycia, tego co ciekawe i przydatne.(C) M.Markes, M.Sokołowska

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie