Poruszając się po zasobach internetu wpadamy na ich strony co chwilę. Pod koniec 2010 r. ponad 11 milionów Polaków odwiedzało różne blogi obok głównych serwisów informacyjnych i społecznościowych. Łączną liczbę blogów szacowano wówczas na świecie na ok. 135 mln, z czego w Polsce zarejestrowanych było ich około 3 milionów. Czy można je wykorzystać w edukacji szkolnej? Tak, a nawet trzeba!photo: sxc.hu

W ostatnich latach coraz większa uwaga jest poświęcana tematyce gier komputerowych i ich wykorzystania w innym niż stricte rozrywkowym celu. Rynek ten bardzo dynamicznie rośnie w siłę, co jest zasługą nie tyle ewolucji w samej branży, co zmiany jego postrzegania przez środowisko biznesowe, a także zainteresowanie się samym tematem przedstawicieli z innych dziedzin.photo: sxc.hu

Nam, nauczycielom nie wolno zapomnieć, że powinniśmy cały czas eksperymentować. Świat wokół nas nie stoi w miejscu i coś, co rutynowo powtarzamy od lat, być może właśnie powinno odjeżdżać w siną dal. To w szczególności dotyczy metod nauczania. Niemal codziennie powstają nowe pomysły na to, jak docierać do uczniów z wiedzą, jak kształtować ich umiejętności społeczne i cyfrowe. Eksperymentujmy!Photo: fotobabble

Seminarium pn. „Neurodydaktyka - szansą na lepsze efekty uczenia się”, zorganizowane niedawno w CEN w Koszalinie, stało się okazją do przybliżenia nauczycielom znaczenia i zasady tej nowej dydaktyki XXI wieku. Jej zastosowanie w szkole powinno podnieść efekty uczniowskiego uczenia się. Spróbujmy ją zastosować na przykład organizując seminaria.photo: sxc.hu

Uczestnicy konkursu blogowego w ramach projektu „Interaktywna mapa przemian”, udowodnili, że umiejętność korzystania z nowych technologii i internetu w połączeniu z pracowitością, pasją i społecznym zaangażowaniem mogą dać niezwykłe rezultaty – czego dowodem są ich serwisy poświęcone zmianom, jakie zaszły w naszym kraju dzięki Funduszom Europejskim.(C) EDUNEWS.PL

Odpowiedzi na to pytanie zapewne znajdziemy tyle, ilu jest nauczycieli. Ale dziś chcemy zwrócić uwagę przede wszystkim na skuteczność różnych metod nauczania. Jest to o tyle dziś istotne, że współczesny nauczyciel ma do dyspozycji nieporównywalnie więcej narzędzi niż sto kilkadziesiąt lat temu, gdy upowszechniał się współczesny model nauczania (pruski). Dziś bohaterem artykułu będzie pewien wykres piramidy uczenia się znaleziony w sieci dzięki Gamifikacja Edu.(C) Tomasz Trojanowski - fotolia.com

Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej zapraszają młodzież szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie filmowym Filmoteki Szkolnej „Nakręć się!”. Termin nadsyłania prac mija 15 stycznia 2013 roku.(CC-BY) CEO

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie