Nie, to nie 1 kwietnia. To jest prawdziwe europejskie
reality (show). Otóż eksperci Rady Europy (międzynarodowej organizacji
rządowej, skupiającej większość państw Europy) zaproponowali niedawno
projekt rekomendacji dla krajów członkowskich, aby w szkołach zabronić
używania Wi-Fi i telefonów komórkowych. Pewnie chcieli dzieciom zrobić taki prezent na 1 czerwca.
Mamy problem z TIK w szkołach?
Niewątpliwie dużym problemem, z jakim mamy do czynienia w szkołach w związku z upowszechnianiem nowoczesnych technologii w nauczaniu jest nienajlepsze wyposażenie naszych szkół w sprzęt komputerowy. W 2008 zakończyła się akcja wyposażania szkół w pracownie, zaś te instalowane od roku 2002 powoli zamierają z racji swojego wieku i wydajności. Mamy problem?
Nauka matematyki? Tylko z wykorzystaniem komputerów!
W świetnym francuskim filmie “Klasa“ (2008 r.) pojawia się scena, gdy szkolny matematyk przedstawia się na forum pokoju nauczycielskiego: „Witajcie, uczę w tej szkole, jak liczyć. Czasem też uczę matematyki“. Zapewne także nasi uczniowie zdziwiliby się, gdybyśmy powiedzieli im, że matematyka ma niewiele wspólnego z tabliczką mnożenia...
Telefon komórkowy w szkole: wróg czy sprzymierzeniec nauczyciela?
Telefony komórkowe stały się nieodzownym gadżetem młodych ludzi, którzy należą do pokolenia cyfrowych tubylców (Marc Prensky). Tymczasem nauczyciele, którzy nie są przygotowywani do stosowania nowoczesnych multimediów w nauczaniu, stanowią pokolenie cyfrowych imigrantów i stąd moim zdaniem wziął się surowy zakaz używania czy przynoszenia komórek do szkół.
Dyskusji o komputerach dla uczniów ciąg dalszy
Zorganizowana wczoraj przez Gazetę Wyborczą i Centrum Edukacji
Obywatelskiej debata „Laptop dla pierwszoklasisty“ przyniosła wiele informacji, które poszerzają wiedzę na temat proponowanej
przez Ministerstwo Infrastruktury inicjatywy przekazania uczniom
komputerów. Jej cele wyjaśniali ministrowie: Magdalena Gaj, Katarzyna Hall i Michał Boni.
Stanowisko KOED w sprawie rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
W związku z konsultacjami społecznymi Ministerstwa Infrastruktury, Koalicja Otwartej Edukacji (KOED) zaleca całościowe podejście do kwestii
rozwoju cyfryzacji polskich szkół, obejmujące zarówno zadania
infrastrukturalne, rozwój sieci i wyposażenia w sprzęt cyfrowy, jak i
rozwój zasobów edukacyjnych oraz wspieranie cyfrowych kompetencji
uczniów i nauczycieli.
Czytają z iPodem
W szkołach okręgu Canby w stanie Oregon postawiono na praktyczne
wykorzystanie iPodów w edukacji uczniów w szkole podstawowej. Władze
szkolne uznały, że urządzenia te świetnie wspierają naukę czytania. W
każdym iPodzie uczeń ma co najmniej swój własny słownik, kalkulator,
kalkulator graficzny i podłączenie do sieci Internetu.
Ostatnie komentarze