Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiWiększość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Wszystkie etapy realizacji projektu gimnazjalnego mogą być efektywnie wspierane przez różne narzędzia informatyczne, tak w pracy uczniów, jak i nauczyciela. Inne narzędzia przydadzą się na etapie wybrania tematu projektu, jeszcze inne przy określeniu celów i zaplanowaniu etapów realizacji projektu, wykonaniu zaplanowanych działań i publicznego przedstawienia wyników.

Zobaczmy, jakie narzędzia są do dyspozycji ucznia i nauczyciela – prezentację przygotowała Dorota Janczak z Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie:
Wydaje się, że główną barierą wstrzymującą nauczycieli przed szerszym wykorzystaniem narzędzi nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych jest brak wiedzy o tych narzędziach (a dokładnie konkretnych informacji o ich praktycznym zastosowaniu w praktyce szkolnej), oraz niska aktywność w poszukiwaniu nowych metod pracy (mała potrzeba eksperymentowania?). Może dzięki projektowi uczniowskiemu w gimnazjum nauczyciele przełamią tę barierę i razem z uczniami zaczną poszukiwać metod realizacji programu przy wykorzystaniu dobrodziejstw nowych technologii.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie