Kończy się kolejny rok szkolny – jeden z najdziwniejszych ostatnich lat. Większą część czasu spędziliśmy w domach, ucząc się zdalnie, nie mając ze sobą fizycznego kontaktu. To wszystko zaburzyło wypracowany rytm pracy oraz wymusiło na wszystkich elastyczne dostosowywanie i dopasowywanie się do nowych, nieznanych wcześniej okoliczności.
Czego się nauczyliśmy, co chcielibyśmy przekazać innym?
Co przesądza o naszym życiu? Co decyduje o sukcesie, co stoi za naszymi porażkami? Na ile jesteśmy zakładnikami dziedziczonych przez pokolenia kodów genetycznych w rodzinie, na ile środowisko, w którym dorastamy wywiera na nas wpływ, a ile zależy od edukacji i szkoły? Gdzie i kiedy przerabialiśmy największe lekcje życia?
Makowa Łąka: o owadach wśród najmłodszych
Nastała cieplejsza już wiosna i po długiej przerwie dzieci wróciły do szkoły. Ostatni miesiąc nauki warto wykorzystać na to, czego dotychczas brakowało uczniom najbardziej – integrację i obcowanie z naturą. Jednak czy w trakcie zajęć lub w domu, kiedy wyższe temperatury utrudniają skupienie, można nauczyć najmłodszych jeszcze czegoś nowego? Oczywiście, że tak! A jak to zrobić w najciekawszy sposób? Pomoże w tym… Pszczółka Maja.
Blisko 300 szkół zatroszczy się o dzieci w cyfrowym świecie dzięki MegaMisji i #SuperKoderom
280 szkół w całej Polsce od września będzie realizować bezpłatne programy edukacyjne MegaMisja i #SuperKoderzy prowadzone przez Fundację Orange. Zostały one wyłonione spośród ponad 1100 zgłoszeń. 78% przyjętych szkół jest z mniejszych miejscowości, często z gmin, które do tej pory nie brały udziału w inicjatywach fundacji. Uczniowie z klas 1-3 uczestnicząc w MegaMisji dowiedzą się jak bezpiecznie i twórczo korzystać z internetu, a z klas 4-8, w #SuperKoderach – poznają podstawy programowania oraz sprawdzą, jak dzięki technologii uczyć się w sposób kreatywny i angażujący. Programy pomogą także kształtować zdrowe nawyki cyfrowe u dzieci i młodzieży, często zaburzone przez edukację zdalną.
Centrum Mistrzostwa Informatycznego – szansa na rozwój uczniowskich pasji
Centrum Mistrzostwa Informatycznego – nazwa może sugerować, że jest to projekt dostępny jedynie dla uczniów na wysokim, mistrzowskim poziomie. Faktycznie jego celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do startu w zawodach i konkursach informatycznym o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Realizatorzy projektu CMI doskonale jednak zdają sobie sprawę, że aby osiągnąć mistrzowski poziom trzeba zacząć od solidnych podstaw. Żeby przygotować uczennice i uczniów do takiego współzawodnictwa należy rozpocząć od rozbudzenia w nich informatycznych pasji. Na to przede wszystkim stawiają uczestnicy projektu, którzy na prowadzonych przez siebie kółkach informatycznych starają się uczyć dzieci nie tylko algorytmiki i programowania, ale również kreatywności, krytycznego myślenia, współpracy – czyli ważnych kompetencji przyszłości.
Porozmawiajmy o szkole
Kończy się powoli kolejny trudny rok dla polskiej edukacji. W ciągu kilkunastu miesięcy pandemii zebraliśmy wiele doświadczeń i obserwacji na temat szkoły i edukacji w czasach turbulencji. Będzie można o tym posłuchać podczas rozpoczętych właśnie Dni CEO, o których rozmawiamy z Michałem Tragarzem, Szefem Działu Aktywności Społecznej i Obywatelskiej w Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Zielone zmiany w twojej szkole
Właśnie trwa ogólnopolski projekt edukacyjny "Kreator Zielonych Zmian". Jest on skierowany do nauczycieli pracujących na każdym etapie edukacyjnym i dotyczy rozwiązań opartych na przyrodzie. Projekt pozwala uczniom nie tylko zdobyć wiedzę, ale także rozwinąć kompetencje miękkie.
Ostatnie komentarze
Bardzo dziękuję za cenny komentarz.
Jestem w pewnym sensie Pana "studentem" ...