Wielka międzynarodowa inicjatywa, w której biorą setki – a wręcz tysiące uczestniczek i uczestników. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania obchodzimy w dniach 9–24 października, a do udziału zachęcamy wszystkich – zarówno tych, którzy już kodują, jak i tych niepewnych i onieśmielonych! Warto zainteresować się tematem – nie dla zasady, trendu czy mody, ale dla realnych wartości, jakie niesie wspólna nauka programowania. Organizatorami CodeWeek w Polsce są NASK oraz KPRM, a Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog zostało po raz kolejny jednym z parterów inicjatywy, co napawa nas dziecięcą radością – idea Tygodnia Kodowania jest bardzo bliska naszym edukacyjnym sercom.

Jaka będzie przyszłość naszej planety? Czy w ciągu najbliższych lat ziści się czarny scenariusz? Czy faktycznie mamy wpływ na rzeczywistość? To pytania, które zadają sobie młodzi ludzie stojący u progu dorosłości, w którą wchodzą ze świadomością tego, że świat zmienia się w błyskawicznym tempie. Inicjatywa i zaangażowanie młodego pokolenia to kwestie, które docenia i wspiera Samsung. Firma startuje z nowym programem edukacyjnym Solve for Tomorrow (SFT), w ramach którego młodzież ze szkół ponadpodstawowych oraz studenci 1. i 2. roku studiów I stopnia mogą rozwijać swoje kompetencje i proponować rozwiązania skupione wokół trzech wyzwań współczesności: klimatu, zdrowia i bezpieczeństwa.

Ambasada Stanów Zjednoczonych oraz American Councils for International Education zapraszają uczniów szkół średnich do udziału w Programie FLEX, wymianie kulturowej w pełni finansowanej przez Departament Stanu USA. Aktualna rekrutacja umożliwia polskim uczniom naukę w amerykańskiej szkole średniej w roku szkolnym 2022/23. Aplikować mogą uczniowie pierwszych, drugich i trzecich klas liceum/technikum. Finaliści będą goszczeni przez amerykańskie rodziny, dzięki czemu lepiej poznają kulturę tego kraju. Udział w Programie jest całkowicie bezpłatny.

W nowym roku szkolnym 2021/22, zapraszamy do dołączenia do drugiej odsłony przygody edukacyjnej przygotowanej przez Fundację WWF Polska. Program z Pandą to idealna propozycja zachęcająca dzieci i młodzież do odkrywania świata przyrody i inspirująca do jego ochrony. Doświadczenia pierwszej edycji potwierdzają, że nasz projekt odpowiada na potrzeby nauczycieli i nauczycielek, edukatorów i edukatorek oraz wszystkich tych, którym kwestie ochrony przyrody i klimatu nie są obojętne.

Za nami jubileuszowa, bo już 10. edycja Dot Day w Polsce. W wielu placówkach dzień ten przestaje być obchodzony jako święto nietypowe, gdyż na stałe wpisuje się w kalendarz szkolnych uroczystości. W tym roku wydarzeniem zorganizowanym przez grupę Superbelfrów zainteresowało się ponad 4,5 tysiąca osób.

Pandemia COVID-19 zmieniła dotychczasowy system nauczania. Fundacja Citi Handlowy oraz Fundacja Stocznia wierzą jednak, że nawet z tak trudnego zakrętu można wyjść obronną ręką. Dlatego też przygotowały Poradnik wychow@wcy – materiał, który ma pomóc zadbać o dobrostan uczniów polskich szkół. Twórcy Poradnika wyszli z założenia, że technologie, które szturmem wdarły się do polskiej szkoły, nie powinny z niej zniknąć wraz z końcem pandemii, ale stać się jej integralną częścią.

Życie eko zaczyna się w momencie, gdy naprawdę pokochamy przyrodę i uwierzymy, że warto o nią zawalczyć. Takie przekonanie nie pojawia się jednak po wkuciu kilku reguł i zakazów. Jak w przystępny i atrakcyjny sposób opowiedzieć dzieciom o ochronie środowiska? Jak oswoić je z trudnymi, czasem abstrakcyjnymi pojęciami? Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” znalazło dobry sposób. Od 16.09 nauczyciele mogą korzystać z materiałów przygotowanych przez CEO, aby – drobnymi kroczkami – wyrabiać w dzieciach szacunek do przyrody i nawyk dbania o najbliższe otoczenie.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie