Szybko zmieniający się świat wymaga przeformułowania celów kształcenia, w szczególności pod kątem rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. System edukacji nastawiony jest przede wszystkim na budowanie i przekazywanie wiedzy, pozostawiając sporo miejsca dla inicjatyw edukacyjnych nastawionych na rozwijanie umiejętności i postaw. Pomocne w tym mogą być narzędzia TOC, które dzięki swojej budowie, zastosowaniu i procesom myślowym, które trzeba uruchomić, są doskonałymi narzędziami do rozwoju myślenia krytycznego.

Uczniu, możesz wziąć udział w badaniu! Na temat przestrzegania praw ucznia w polskich szkołach mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie, jak i niedawni absolwenci. To część badania, dzięki któremu Stowarzyszenie Umarłych Statutów przygotuje raport o praworządności w oświacie. Możliwe, że dowiemy się z niego, co w naszym systemie edukacji wymaga pilnej poprawy.

Do 9 września można zgłaszać kandydatury do konkursu Nauczyciel Jutr@, który zainicjowała Fundacja Orange we współpracy z Głosem Nauczycielskim. Tytuł ten otrzyma osoba, która podąża za swoimi uczniami i dla nich otwiera się na nowe technologie, jednocześnie nie traci z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z młodymi ludźmi. Nagrodą jest wizyta studyjna w Finlandii i poznanie jednego z najwyżej ocenianych systemów edukacyjnych na świecie. Konkurs towarzyszy corocznym wyborom Nauczyciela Roku organizowanym przez Głos Nauczycielski już po raz 20.

40 ekspertów, wykład otwarcia i sesje dialogowe, 12 warsztatów, 5 paneli dyskusyjnych, 22 godziny szkoleniowe - to krótkie podsumowanie rozpoczynającego się dziś wydarzenia. Dwa dni o edukacji włączającej! Dla tych, którzy nie mogą być w Koperniku – transmisja na żywo kilku wybranych wydarzeń.

Urząd Ochrony Danych Osobowych zaprasza uczniów z klas VII i VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych do wzięcia udziału w „Letniej Akademii Ochrony Danych Osobowych”. To cykl webinariów upowszechniających ważną wiedzę na temat naszych danych, która w dzisiejszych, "cyfrowych" czasach ma coraz większe znaczenie dla każdego aktywnego użytkownika internetu.

Pod tym hasłem 26 i 27 sierpnia w Warszawie odbędzie się konferencja Pokazać – Przekazać 2022 w Centrum Nauki Kopernik. W trakcie wydarzenia – obejmującego wykłady, panele, warsztaty, grupy dyskusyjne, pokazy filmowe, spotkania z ekspertami oraz giełdę pomysłów – uczestnicy wspólnie z przedstawicielami różnych środowisk spróbują odpowiedzieć na najważniejsze wyzwania dotyczące edukacji włączającej.

Każdy z nas należy do jakiejś społeczności lokalnej. W statutach większości szkół sylwetka absolwenta zawiera wiele określeń dotyczących funkcjonowania w społeczeństwie. A także przyszłych ról w dalszym życiu. Zależy nam w codziennej pracy, by uczniowie byli świadomymi i aktywnymi obywatelami działającymi na zasadzie zaufania dla wspólnego dobra. Co to znaczy? Nie mniej – nie więcej – tylko chcemy, by uczniowie opuszczając szkołę, przekraczając kolejne etapy edukacji poza wiedzą posiadali umiejętności i kompetencje do budowy relacji, aktywnego uczestnictwa w życiu, oraz jego tworzenia w możliwym wymiarze. Jak to sprawić?

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie