Szkoła, w której młodzi zdobywają kompetencje przyszłości - włącz się

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeszcze tylko do 10 listopada trwa rekrutacja do pilotażowej edycji nowego programu edukacyjnego organizowanego przez Samsung - Solve for Tomorrow. Program skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych, którzy działając w 3 lub 4 osobowych zespołach, razem z nauczycielem w roli opiekuna, mają szansę rozwijać się, zdobywać nowe umiejętności kluczowe na rynku pracy i realizować projekty odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności.

Solve For Tomorrow to program, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata w obszarze klimatu, zdrowia i bezpieczeństwa. To przestrzeń do wspólnej nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania innowacyjnych rozwiązań. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości w pokoleniu nastolatków i młodych dorosłych. Dzięki udziałowi w programie w przyszłości będą oni lepiej przygotowani do współpracy przy zarówno lokalnych, jak i globalnych działaniach niezależnie od ich tematyki.

Program Samsung Solve for Tomorrow zachęca młodych do innowacyjnego myślenia, twórczego rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Młode umysły mają moc wprowadzania pozytywnych zmian w społeczeństwie, a program Samsung Solve for Tomorrow pomaga uczestnikom rozwijać umiejętności, które wykraczają daleko poza kompetencje techniczne. Oprócz głębokiego zrozumienia lokalnego kontekstu, uczestnicy projektu rozwiną umiejętności współpracy, krytycznego myślenie, kreatywność i komunikatywność. Dodatkowo działania w programie będą prowadzone w duchu edukacji STEAM (science, technology, engeeneering, srts, math), związanej z tak zwanymi przedmiotami ścisłymi, technologią i sztuką. Samsung Solve for Tomorrow zachęca młodych ludzi do stosowania podejścia STEAM w poszukiwaniu kreatywnych rozwiązań różnych problemów. Do tego projekty zespołowe będą realizowane według modelu Design Thinking - procesu myślenia projektowego pozwalającego zająć się wyzwaniem w uporządkowany, przemyślany i angażujący sposób.

Zespoły zakwalifikowane do programu Solve for Tomorrow otrzymają wsparcie w postaci szkoleń i mentoringu od trenerów Solve for Tomorrow i pracowników Samsunga, którzy będą pełnić rolę doradców-wolontariuszy. Dla drużyn (a także dla nauczycieli i szkół), których projekty zostaną najwyżej ocenione, przewidziane są cenne nagrody rzeczowe i finansowe.

Chcesz zaszczepić w swojej szkole edukację jutra? Chcesz, aby kompetencje przyszłości na stałe zagościły w Twoich działaniach edukacyjnych? Chcesz kształtować w swoich uczniach i uczennicach postawę aktywistyczną? Dołącz wraz z nimi do programu Solve for Tomorrow.

Formularz aplikacyjny oraz więcej informacji o programie: http://solvefortomorrow.pl/.

A więcej o programie w poniższym wystąpieniu podczas konferencji INSPIR@CJE 2021:

Zapraszamy do udziału!

***

Konferencja INSPIR@CJE 2021 odbyła się w Warszawie w dniach 25-26 września 2021 r. Uczestniczyło w nich blisko 300 nauczycieli z całego kraju. Organizatorami były: Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! i Edunews.pl. Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP.
Partnerzy: Amazon, Samsung, Cartoon Network, Learnetic, Skriware, Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, ZłotyNauczyciel.pl, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Wszystkim Partnerom dziękujemy za wsparcie tego wydarzenia edukacyjnego.

 

Notka o autorce: Iwona Brzózka-Złotnicka jest polonistką, bibliotekarką i animatorką kultury. Specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania i uczenia się. Wspiera nauczycieli, rodziców i uczniów w zdobywaniu kompetencji przyszłości. Prezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, w ramach którego realizuje ogólnopolskie projekty dotyczące edukacji cyfrowej, m.in. Zaprogramuj Przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Współtwórczyni i koordynatorka m.in. takich programów jak Mistrzowie Kodowania, CyfrOFFy kONtakt dla Samsung, z którym też rozpoczyna nową przygodę w pilotażowym programie Solve for Tomorrow.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie