Zmiana klimatu nie jest już tylko „potencjalnym” zagrożeniem, ale ma bezpośredni wpływ na życie ludzi i ekosystemów. Jest jednym z najistotniejszych wyzwań naszych czasów. Już dziś obserwujemy skutki globalnego ocieplenia w postaci coraz większej liczby i większego natężenia ekstremalnych warunków pogodowych jak i globalnych zmian, takich jak m.in. fale upałów, intensywne opady, nawałnice, bezśnieżne zimy, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, czy topnienie lodowców. Edukacja szkolna nie może pomijać tych tematów.

Tegorocznych maturzystów (i nie tylko) zapraszamy na niecodzienne wydarzenie, które odbędzie się 30 kwietnia w godz. 18.00-23.00 i jest bezpłatne. Wystąpienia nauczycieli z całej Polski będą dotyczyć: zagadnień językowych, formy streszczenia, rozprawki, interpretacji tekstu poetyckiego a przede wszystkim problematyki lektur obowiązkowych. Zarwij nockę dla ciekawej Maturnocki.

Narodowy Instytut Dziedzictwa ogłosił konkurs „Graj o dziedzictwo” na opracowanie prototypu gry edukacyjnej, która ma pomóc w zdobywaniu wiedzy o dziedzictwie kulturowym. Zwycięska „planszówka” będzie wykorzystywana m.in. w ramach zajęć dydaktycznych z młodzieżą powyżej 13 roku życia. Konkurs adresowany jest do pełnoletnich osób fizycznych oraz do osób prawnych. Zgłoszenia można przesyłać do 16 lipca br., na zwycięzcę czeka 10 000 zł.

Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach #SuperKoderzy i MegaMisja, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.

Budowanie aktywnego społeczeństwa to zadanie nas wszystkich – pedagogów, edukatorów, instytucji kultury. Często chęć lokalnego działania zaczyna się od fascynacji miejscem. Jak zatem zainteresować młodzież szkolną historią własnego miasta, a dokładnie – dzielnicy? Nadbałtyckie Centrum Kultury postawiło na gamifikację Gdańska.

Kim są organizatorzy programów stypendiów w Polsce? Jakie typy stypendiów – naukowe, artystyczne, socjalne, sportowe – są najpowszechniejsze? Skąd pochodzą środki na stypendia? W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na organizację programów stypendialnych? Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdują się w raporcie „Mapa stypendiów III” z kompleksowego badania o stypendiach przyznawanych przez samorządy, organizacje pozarządowe, firmy i szkoły.

Nie potrzebowaliśmy podręczników, nawet ich nie mamy. Nie korzystaliśmy również z zeszytów i tradycyjnych zadań. Nikt nie pytał też o to, czy zadanie jest na ocenę. Za to pracowaliśmy metodą projektu, która daje szansę na sprawstwo każdemu uczniowi.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo mnie cieszy pańskie zainteresowanie tematem i moim tekstem, ale chyba nie do końca się rozumi...
  • Written by Jan
    Możemy się spierać czy powinno być mniej czy więcej państwa opiekuńczego, ale na końcu sporu ktoś mu...
  • Written by Iwona
    Dziękuję! Po prostu!
  • Written by Robert Raczyński
    "Szkoła ma więc dzisiaj także wymiar miejsca dającego szansę na obudzenie." - Wychodzę z tego samego...
  • Written by Robert Raczyński
    "Kierunki poszturchiwania" są wyborem zupełnie arbitralnym. Ja wybrałem ten absolutnie podstawowy, w...
  • Written by Robert Raczyński
    Oczywiście, że "Generalny przymus nauki nie wyklucza [...]"... I szczęśliwie (do pewnego stopnia) ta...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie