1 czerwca br. ruszył konkurs edukacyjny Pogromcy mitów, organizowany przez Fundację „Wiedza Lokalna” w ramach projektu Raport mniejszości. Głównym celem akcji jest zwrócenie uwagi młodzieży na problem mowy nienawiści oraz języka wrogości skierowanych wobec mniejszości narodowych, etnicznych, religijnych oraz seksualnych.
Mapa Przemian po raz trzeci
Podróżując po kraju, regionie czy nawet najbliższej okolicy widzimy, że Polska zmienia się na naszych oczach. Ale gdyby śledzić tylko doniesienia medialne, można popaść w pesymizm. Ciągle słyszymy, że „wszystko” w Polsce idzie w złym kierunku, że marnujemy środki unijne, że nie potrafimy wykorzystać szansy na rozwój. To nie jest prawda! Uczniowie i nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych, którzy włączą się w realizację projektu „Interaktywna Mapa Przemian” udowodnią, że nasz kraj pięknieje i rozwija się!
Polski nauczyciel innowatorem w światowym nauczaniu
Krzysztof Nowak, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Choszcznie w województwie zachodniopomorskim, został uhonorowany tytułem Innowatora w Nauczaniu, podczas prestiżowego, IX Europejskiego Forum Innowacyjnych Nauczycieli i Szkół w Lizbonie organizowanego co roku przez Microsoft w ramach programu Partners in Learning.
Lekcja dobrej historii
Jak przeprowadzić dobrą lekcję historii, jak zainteresować ucznia, jak sprawić, by nauka historii była nie tylko zapamiętywaniem dat i nazwisk, ale również dawała kompetencje potrzebne w codziennym życiu? Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do wzięcia udziału w konkursie „Lekcja dobrej historii”.
Z klasy do kasy - po raz szósty
Celem projektu „Z klasy do kasy” jest edukacja ekonomiczna młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, a w szczególności przybliżenie im zasad działania podstawowych instrumentów rynku kapitałowego, mechanizmów giełdy oraz problematyki oszczędzania. W tym projekcie każdy uczestnik może sprawdzić zasady inwestowania w praktyce, bez obawy, że utraci swoje rzeczywiste oszczędności.
KOED pozytywnie o Cyfrowej Szkole
Koalicja Otwartej Edukacji (KOED) pozytywnie ocenia przyjęty 3 kwietnia przez Radę Ministrów rządowy program Cyfrowa Szkoła. Wierzymy, że jego realizacja będzie ogromnym krokiem w kierunku unowocześnienia polskiej edukacji i podnoszenia kompetencji informacyjno- komunikacyjnych uczniów i nauczycieli.
eSzkoła podbija Wielkopolskę
Komputery zamiast książek, a tablety zamiast zeszytów. Nauczyciel nie pisze już kredą po zwykłej tablicy, ale korzysta z tablicy interaktywnej. Szkoła przyszłości? W Wielkopolsce to już codzienność dla niemal 10 tysięcy uczniów w 105 szkołach. Wszystko dzięki projektowi „eSzkoła – Moja Wielkopolska”.
Ostatnie komentarze