Muzykoteka Szkolna

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Narodowy Instytut Audiowizualny uruchomił, zapowiadany podczas startu projektu Muzykotekaszkolna.pl, dostęp nauczycieli do zamkniętej części serwisu. Nauczyciele i ich uczniowie będą mogli bezpłatnie korzystać ze stworzonych na specjalne zamówienie Instytutu materiałów. Pedagodzy w przeznaczonej dla nich części znajdą pomoce dydaktyczne – gotowe scenariusze lekcyjne i edukacyjne filmy.(C) Nina.gov.pl

Filmy są skierowane do różnych grup wiekowych, dostosowane do wrażliwości i wymogów edukacyjnych każdej z nich. Pokazują jak w sposób przyjemny i często odmienny od konwencjonalnych lekcji można wprowadzić nawet niechętnych muzyce w jej świat. Każdemu z filmów towarzyszy przykładowy scenariusz lekcji.

Materiały stanowią inspirację zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, proponując wyprawy w świat sal koncertowych, muzeów, prywatnych zbiorów instrumentów oraz na ulice miasta by i tam odnaleźć i tworzyć muzykę - na kołach rowerowych czy szklanych przedmiotach. Nie tylko poszerzają wiadomości z zakresu muzyki za pomocą nowoczesnych środków przekazu, ale także wspierają zainteresowanie kulturą poprzez zabawę i eksperymenty. Wszystkim filmom towarzyszą materiały dydaktyczne: scenariusze lekcji i prezentacje multimedialne, uzupełniające, systematyzujące i wzbogacające przekazywaną wiedzę.

Podczas spotkania otwierającego serwis muzykotekaszkolna.pl, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdan Zdrojewski powiedział: „Bardzo mi zależało na tym, aby lekcje prowadzone w oparciu o Muzykotekę Szkolną nie były nudne, ale by były narzędziem, które zbuduje zainteresowanie muzyką, poprawi wrażliwość i wprowadzi nawyk chodzenia do filharmonii. Nie będzie substytutem kontaktu z muzyką, ale będzie do kontaktu z muzyką świetnym wstępem.“

Muzykoteka Szkolna przekazuje wiedzę muzyczną w postaci multimedialnej, stymulując odbiorców poprzez aktywne narzędzia edukacyjne. Jest to innowacyjna platforma edukacyjna do nauki muzyki, opracowana przez zespół ekspertów: pedagogów i muzykologów. To jednocześnie pierwsze w Europie tak wszechstronne narzędzie, które pomoże odkryć świat dźwięków w niestandardowy sposób – za pomocą zabawy i samodzielnych eksperymentów. Projekt przygotował Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dostępna wyłącznie dla nauczycieli i ich uczniów platforma Muzykoteki Szkolnej jest częścią, sukcesywnie poszerzanej o nowe treści, edukacyjnej zakładki portalu NInA, w której istnieje zakładka NINATEKA EDU.Jest to biblioteka treści audio i audiowizualnych dotyczących kultury przeznaczony dla uczniów i nauczycieli. Znajdą się w niej filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne. Portal ten to jednocześnie inspirujące narzędzie poszerzające kompetencje medialne, umożliwiające wprowadzenie do szkół elementów edukacji audiowizualnej medialnej i filmowej, stwarzające możliwość uzupełnienia i urozmaicenia lekcji przedmiotów związanych z kulturą o nowe, bogate materiały.

Dostęp do materiałów zamieszczonych w zamkniętej części portalu mają nauczyciele, po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Zarejestrować się można pod adresem: http://www.nina.gov.pl/edukacja/ninateka-edu. Nauczyciel poproszony będzie o wypełnienie formularza, wpisanie danych swoich i szkoły. W przeciągu 10 dni nastąpi weryfikacja zgłoszenia i konto nauczycielskie zostanie aktywowane, a pedagog będzie mógł wygenerować indywidualne kody dostępu dla swoich uczniów.

(Źródło: Narodowy Instytut Audiowizualny)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie