Finanse osobiste na blogowo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Młodzi ludzie, zanim samodzielnie wezmą odpowiedzialność za stan swoich osobistych finansów, powinni zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności związane z zarządzaniem własnym budżetem i mądrym gospodarowaniem swoimi zasobami. Najlepiej, jeśli połączą tę naukę z wykorzystaniem TIK-u i elementem rywalizacji – choćby na przykład w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013.fot. fotolia.com

Po raz siódmy Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy zaprasza młodych ludzi do wzięcia udziału w akcji społecznej Tydzień dla Oszczędzania (http://tdo.edu.pl/), której celem jest edukacja w zakresie odpowiedzialnego zarządzania finansami osobistymi. Aby propagować wśród uczniów i studentów wiedzę i umiejętności związane z tematyką finansową, organizatorzy przygotowali konkurs blogowy z bardzo atrakcyjnymi nagrodami.

Konkurs na multimedialnego bloga skierowany jest do uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów. Chodzi o wykorzystanie możliwości nowoczesnych narzędzi, jakim są serwisy Web 2.0 do promowania wiedzy z zakresu oszczędzania, inwestowania i mądrego korzystania z dostępnych na rynku produktów finansowych. Blogi są zarówno chętnie czytane jak i tworzone przez młodych ludzi. Wykorzystajmy to do kształtowania umiejętności, zachowań i postaw dotyczących osobistych finansów – zachęca Marcin Polak z Fundacji Think, współorganizator TdO 2013.

Aby wziąć udział w konkursie, należy poprowadzić przez minimum 4 tygodnie (28 dni) bloga na tematy zaproponowane przez organizatorów konkursu. Do wyboru jest ponad 20 haseł, które należy ciekawie rozwinąć w swoim serwisie, m.in. Oszczędność to cecha ludzi z wyobraźnią lub Zanim zainwestujesz – sprawdź i oceń ryzyko! Blog musi zawierać minimum trzy wpisy tygodniowo. Istnieje dowolność wyboru platformy internetowej serwisu. Ważne jednak, by publikować w nim nie tylko posty, ale także zdjęcia, filmiki, prezentacje, quizy, gry czy podcasty, aby był multimedialny, poglądowy i atrakcyjny dla odbiorców. Promowane będę te blogi, które zbiorą największą liczbę odwiedzin i komentarzy, warto więc rozreklamować je w swojej społeczności.

Jury oceni nadesłane blogi w trzech kategoriach: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna i studenci, przyznając nagrody o łącznej wartości ponad 6 000 zł. Pod uwagę brana będzie wartość merytoryczna bloga, a także estetyka, multimedialność i przestrzeganie praw autorskich publikowanych materiałów.

Wraz z uczniami wygrywa także nauczyciel – opiekun, który zgłasza szkołę do projektu poprzez wypełnienie formularza na stronie tdo.edu.pl.

Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady znajdują się na stronie projektu w zakładce Konkursy. Termin zgłaszania blogów upływa 4 listopada 2013 r., tak więc serwis należy założyć najpóźniej do 7 października 2013 r.

Akcja Tydzień dla Oszczędzania to ogólnopolska, edukacyjna akcja społeczna, której celem jest promowanie idei oszczędzania oraz przekazywanie wiedzy z zakresu racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi. Związana jest ona ze Światowym Dniem Oszczędzania, który społeczność międzynarodowa obchodzi 31 października. Organizatorami akcji są Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy i Fundacja Think!

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest członkiem e-redakcji Edunews.pl, koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie