Pamiętam czas, kiedy za niskie czytelnictwo, brak szacunku dla słowa i nieostrożne posługiwanie się książką, głośno i bezkrytycznie obwiniałam Internet. Nikt ani nic nie było mnie w stanie przekonać, że duch Mickiewicza, może krążyć w sieci. Dziś wiem, że tam jest, ma się bardzo dobrze, a zamiast seansów spirytualistycznych proponuje spotkanie na ciekawych stronach czy w atrakcyjnych aplikacjach.zrzut ekranu Google Disk

Już na samym początku nasuwa się pytanie: Czy to w ogóle możliwe? Jak połączyć urządzenie mobilne, jakim jest tablet z edukacją wczesnoszkolną? Jak w ogóle połączyć tablet z jakąkolwiek edukacją czy nauką? Odpowiedź jest jedna i wbrew pozorom bardzo prosta: Da się!!! Ba! Pokuszę się o kolejne stwierdzenia. Nie dość, że się da, to jeszcze przynosi wiele frajdy, zabawy, a przede wszystkim ułatwia zdobywanie wiedzy i umiejętności.fot. Fotolia.com

Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne doskonale nadają się do ćwiczenia podstawowych kompetencji, takich jak czytanie, mówienie, pisanie, opowiadanie historii. Świetnie też stymulują kreatywność uczniów (nauczycieli przy okazji też). Dlatego warto korzystać z bezpłatnych i dostępnych w sieci lub na urządzeniach mobilnych aplikacji do nagrywania i odtwarzania dźwięku czy tworzenia barwnych historyjek.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Większość nauczycieli nie pozwala uczniom używać telefonów na lekcji. Jest to uzasadniane z wielu powodów. Uczniowie za wszelką cenę próbują potajemnie korzystać z narzędzia, które traktują jak przedłużenie mózgu. Trudno im wyobrazić sobie życie bez komórek i pierwszą rzeczą, po która sięgają, kiedy chcą coś obliczyć, sprawdzić czy nawet zapisać jest smartfon.fot. Fotolia.com

Mapy Google są potężnym narzędziem mającym wiele zalet i zastosowań. Także edukacyjnym. Dzięki nim nigdy więcej nie będziemy walczyć z wielką płachtą papierowej mapy, która za żadne skarby nie chce się na powrót złożyć. A to tylko początek ich wspaniałych możliwości.fot. Google Maps

Uczniowie w każdym wieku lubią gry i zabawy, w których mogą wykazać się swoją wiedzą. W zasadzie na każdym przedmiocie można wprowadzić taką kilkuminutową przerwę na „klasowy teleturniej”. Wykorzystać do tego możemy na przykład aplikację Kahoot, która jest formą interaktywnego quizu.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Co będzie dalej, czyli wspólne odgadywanie możliwych rozwiązań fabuły opowiadania, rozpracowanie językowych chwytów Romea, a także odpowiedź na pytanie, co jest kluczem do sławy i bogactwa – na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych pojawiło się wiele dobrych pomysłów na ciekawe lekcje języka polskiego w gimnazjum. Czy rzeczywiście nauczyciele potrzebują nowych materiałów? Co o tym mówią dotychczasowe badania IBE?fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie