Język angielski na etapie wczesnoszkolnym

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka języka angielskiego teoretycznie uznawana jest za jeden z priorytetów na każdym etapie kształcenia. Zaczyna się już w przedszkolu, więc na koniec gimnazjum dzieci powinny chyba już mówić płynnie w tym języku... W teorii oczywiście – w praktyce mamy przed sobą ciągle wiele wyzwań, z którymi żaden narodowy program edukacji języka angielskiego sobie nie poradzi. Ale dobry nauczyciel może – bo ma większe szanse i możliwości.

Globalizacja i internet niejako wymuszają rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim już od najmłodszych lat. Tymczasem wyniki badań dotyczących nauki języka angielskiego w klasach I-III nie są zachwycające. O tym, jak można uczyć angielskiego najmłodszych uczniów w szkole podstawowej, co poprawić i dlaczego nauka angielskiego jest ważna, opowiadały podczas INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH dwie nauczycielki: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie i Katarzyna Zawiła-Dudzik ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach. Obie są także Ambasadorkami programu eTwinning oraz działają w grupie Superbelfrzy Mini.

Wielu nauczycieli nie dość dobrze dopasowuje metody nauczania do poziomu i potencjału najmłodszych uczniów. Język angielski może być jedną z najciekawszych i najbardziej angażujących aktywności szkolnych. Jak w żadnym innym przedmiocie, nauczyciele mogą skorzystać z niezliczonych zasobów edukacyjnych dostępnych w internecie na całym świecie. Fakt, trzeba trochę poszukać, ale podczas poszukiwań odkrywa się „złote góry”, naprawdę! Potem już tylko można swobodnie czerpać i cieszyć się razem ze swoimi uczniami (i nie jest do tego konieczny podręcznik). Podczas Inspiracyjnego wystąpienia zaprezentowano tylko niektóre z nieliczonych zabaw językowych - słownikowe, dobble, zabawy z kostkami, rymowanki, przedstawienia i scenki. Ważne, aby naukę angielskiego dobrze zacząć na etapie wczesnoszkolnym i nie zrazić dzieci do mówienia. Zobaczmy pomysły na przebojowe zajęcia językowe:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie