Plickers to aplikacja, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę w klasie lub mały test. Sprawdzi się we wszystkich sytuacjach, w których używamy metodników znanych z oceniania kształtującego. Nie oczekujmy od niej zbyt wiele, gdyż posiada jedynie najprostsze funkcje. Ma jednak jedną ogromną zaletę, do jej wykorzystania nasi uczniowie nie potrzebują żadnych urządzeń elektronicznych. Wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do internetu dla nauczyciela i wydrukowane specjalne kody kreskowe dla uczniów.
Geografia zgamifikowana
Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?
Wrota Wiedzy
A gdyby tak powstało miejsce, w którym znajdą się portale z zasobami edukacyjnymi i narzędziami, wspierającymi uczenie, współpracę, czy tworzenie własnych materiałów edukacyjnych? Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do korzystania z Wrót Wiedzy!
Zanim zaczniesz nagrywać
Film jest niewątpliwie jedną z najczęściej wykorzystywanych form edukacyjnych. Był, jest lub będzie podstawowym nośnikiem treści merytorycznych małych (np. RoZoom na Kulturę), dużych (np. Mapa Przemian) i ogromnych projektów (np. Khan Academy) edukacyjnych. Lubią go uczniowie ponieważ daje im wielką swobodę ekspresji, coś, czego dość rzadko doświadczają na samych zajęciach. Warto zadać im projekt, którego rezultatem będzie film związany z tematem zajęć. Mamy co najmniej setki dowodów na to, że potrafią stworzyć filmowe perełki.
Zabawy z wiedzą
Chcemy, by nasze dzieci były samodzielne, kreatywne i chciały się uczyć? Zastąpmy więc klasówki, wypracowania i odpowiedzi przy tablicy – projektami. Moja przygoda z projektem trwa już od osiemnastu lat – praktycznie od początku pracy nauczycielskiej. Dziś już wszyscy dobrze wiedzą, czym jest metoda projektów w edukacji czy podejście zwane „autonomią ucznia”. Kiedy zaczynałam, były to zagadnienia praktycznie nieznane.
Uczymy się tworzyć mapy myśli
Mapy Myśli są świetnym narzędziem wspierającym uczenie się osób w każdym wieku. Można je z powodzeniem stosować w edukacji w przedszkolu, w klasach I-III, fantastyczne mapy myśli tworzą uczniowie starszych klas szkół podstawowych, pomagają zapamiętywać i porządkować informacje w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, wreszcie – jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspomagających uczenie się studentów. Chcesz skorzystać? Nauczymy cię, jak tworzyć Mapy Myśli.
Programowanie z czarodziejem
Lekcje programowania w Niepublicznej Szkole Podstawowej Bachorzewie, w której pracuję prowadzę dla uczniów od 1. klasy. Podczas zajęć wychowankowie korzystają z programu Baltie 3, który jest środowiskiem programowania dla dzieci w każdym wieku i o różnym poziomie zaawansowania. Młodsi uczniowie łatwo i intuicyjnie wykorzystują elementy graficzne, za pomocą których tworzą programy. Programowanie wspomaga rozwój dzieci, uczy ich logicznego myślenia oraz pokazuje, w jaki sposób można aktywnie korzystać z komputera.
Ostatnie komentarze
Bardzo dziękuję za cenny komentarz.
Jestem w pewnym sensie Pana "studentem" ...