Radość muzykowania w klasie

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzyka rozwija, dzieci już w klasach I-III potrafią szybko opanować nie tylko naukę gry na różnych instrumentach, ale także zaczynają grać w zespole, uczą się nut, a nawet tworzą własne kompozycje muzyczne. Najważniejsze są tu dobre chęci, otwartość oraz eksperymentowanie. W końcu jak nie wyjdzie za pierwszym razem, to uda się za piątym.

W tygodniowym planie pracy mamy w szkole tylko jedną godzinę przeznaczoną i to jest zdecydowanie za mało. Zajęcia muzyczne nie są „lekcjami gorszego sortu”, jak to powtarzano w MEN w ostatnich latach. Dzieci bardzo potrzebują muzyki – i bardzo dużo dzięki niej zyskują: wyrażają swoje emocje, utrwalają koordynację wzrokowo-ruchowo, współpracują, uczą się nut (kodu muzycznego), lepiej zapamiętują. Przywróćmy właściwe miejsce muzyce w szkole!

O tym, jaką radość i korzyści przynosi muzykowanie dzieciom w edukacji wczesnoszkolnej mogliśmy przekonać się oglądając wystąpienie Aleksandry Schoen-Kamińskiej z Zespołu Szkół nr 3 w Pile, członkini grup Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 w Warszawie. Zachęcamy do spróbowania w swojej klasie.

Zapraszamy na fantastyczne wystąpienie:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 są firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność Superbelfrzy RP, a szczególnie nauczycielki wczesnoszkolne działające w fejsbukowej grupie Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji są: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Siła pisma ręcznego
Biegunowo się z Panią nie zgadzam - przez pierwsze kilkanaście lat swojego życia męczyłem się, piszą...
Iwona napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Potwierdzam
Sylwia napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Uczę języka polskiego. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby N.wspomagający pytał mnie o cokolwiek. Miałam ...
Popieram inicjatywę, a jako dodatkowy argument dodaję słowa Paula Erdősa: "Matematyk to jest osoba, ...
Joanna napisał/a komentarz do Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
Bardzo dobry artykuł! Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami. Czekam na więcej 😊
Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie