(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Umiejętność posługiwania się językiem obcym jest jedną z kluczowych kompetencji, którą powinniśmy kształcić w szkole. Z tą nauką w polskich szkołach bywa jednak różnie, o czym często można poczytać na forach internetowych i w mediach. Chociaż same technologie edukacyjne nie mogą być tu uznane za jedyne i najlepsze remedium, nauczyciel i uczeń mogą wiele poprawić wykorzystując narzędzia dostępne w sieci.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Rewolucja w komunikacji i współpracy, która kilka lat temu rozpoczęła się za sprawą poczty Gmail firmy Google, a później kolejnych narzędzi pakietu Google, powinna wreszcie dotrzeć i zakorzenić się mocniej w szkołach. Polskie szkoły mają już możliwość korzystania z pakietu specjalnie dla nich zaprojektowanego: Google Classroom.

fot. Barbara Ostrowska, Superbelfrzy RP

Chcieliście kiedyś stworzyć interaktywny magazyn lub broszurkę, w której zagnieżdżone będą filmy? Dawno już myślałam o przygotowaniu takiej publikacji, jednak do tej pory nie znalazłam narzędzia, które by mi na to pozwoliło, było darmowe i jeszcze na dodatek proste w obsłudze. Aż do niedawna, kiedy to odkryłam, że Issuu oferuje taką możliwość. Jak to zrobić? Spójrzcie!

fot. Małgorzata Bernowska, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Zatorze

Czym jest gra miejska? Jest to stosunkowo nowa forma rozrywki, rozgrywana w wielu miejscach na świecie. Istotą tych gier  jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. Może jak najbardziej służyć edukacji. Gra miejska łączy w sobie cechy flash mobów, happeningów ulicznych oraz gier komputerowych, RPG i harcerskich podchodów… Ich tematyka może być bardzo różnorodna, od wydarzeń historycznych, przez powieści, po historie wymyślone przez autorów gry, także uczniów i nauczycieli.

Monotonia zabija u uczniów motywację do uczenia, a jednak rzadko kiedy potrafimy z nią zerwać w szkole. Uczenie się potrzebuje pozytywnych emocji, a tych w klasie jak na lekarstwo. Czy możemy sobie jakoś pomóc, wykorzystując sprawdzone narzędzia TIK? Jak najbardziej!

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Projekt wykorzystany jako jedna z metod nauczania, może wpłynąć pozytywnie na rozwój kompetencji merytorycznych i społecznych uczniów. Praca w zespole nad konkretnym (i mającym sens) zadaniem, może przyczynić się zarówno do ujawnienia, jak i rozwinięcia różnych umiejętności, które będą potrzebne także w "życiu po szkole", czyli po ukończeniu edukacji szkolnej.

fot. Fotolia.com

„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie