Zbyt wysoko ustawione kosze na śmieci, kolejki w sklepikach szkolnych uniemożliwiające zakupy najmłodszym uczniom, osamotnienie i wykluczenie w szkole – to tylko niektóre problemy, z którymi borykają się dzieci i młodzież na całym świecie. To także niewielki odsetek zmartwień, które dzieci pokonały dzięki mentorom z ruchu Design for Change. Organizacja przekonuje dzieci na całym świecie, że mogą dokonywać niezwykłych rzeczy - zachęca najmłodszych do zmieniania rzeczywistości wokół nich na lepszą, wykorzystując metodę design thinking.
Matematyczna wieża z kubków
Działania aktywizujące i angażujące uczniów przynoszą największe efekty edukacyjne i wychowawcze. Każda kształtowana umiejętność uczniów powinna być doskonalona z wykorzystaniem aktywności i kreatywności uczniów. #Codeweek zmobilizował nas do zakodowania matematycznych, kubeczkowych wież. Na czym polegało zadanie?
Postulaty efektywnego nauczania i uczenia się
Szkoła jest (powinna być) instytucją uczącą się. Ale żeby taką była, nauczyciele w tej szkole muszą nieustannie się rozwijać. Dobry nauczyciel to przede wszystkim ktoś, kto zdobywa (i chce zdobywać) wiedzę wraz ze swoimi uczniami.
Zabawy z Polską w tle
Zbliża się Narodowe Święto Nieodległości. W szkole organizujemy szereg uroczystości i aktywności, które mają na celu ten ważny dla nas Polaków dzień uczcić. Jest to też okazja do utrwalenia symboli narodowych, ale także porozmawiać na temat symboli Polski.
Szkolne laboratoria pomogą zrozumieć zjawiska przyrodnicze
Świat przyrody jest pełen zjawisk, które mogą zaciekawić i zachwycić uczniów. Niestety zbyt często, z różnych przyczyn, poprzestajemy w szkołach jedynie na omówieniu treści podręcznika. Niekiedy, dodatkowo korzystamy z różnych filmów w internecie, ale takie przedstawienie zjawiska jest mniej skutecznym sposobem niż osobiste poznanie poprzez eksperyment czy doświadczenie. W szkołach jednak laboratoriów dydaktycznych jak na lekarstwo.
Fotografia, arteterapia, refleksja. Kilka pomysłów na kreatywne projekty
Co ciekawego można robić w ramach przedmiotów takich jak wiedza o kulturze, a wkrótce również plastyka, filozofia czy etyka? Jakie projekty rozwijające kreatywność i dające im możliwość wypowiedzi i autorefleksji można zaproponować uczniom szkoły średniej? Kilka praktycznych, wypróbowanych na lekcjach pomysłów przed Wami.
Praca metodą projektową w praktyce szkolnej
Prowadząc wiele lekcji w swojej karierze nauczyciela, trzeba się ciągle uczyć. Powtarzalność rokroczna tematów może zabić kreatywność nauczyciela, która jest istotna z punktu widzenia nauczania bardzo ważna. Co prawda, rok po roku zmieniają się uczniowie, ale nauczyciel ma ten sam temat, te same cele lekcji do zrealizowania i te same treści do przekazania. Jak to zrobić, żeby się nie znudzić? Jak to zrobić, żeby lekcja przestała być lekcją, a stała się przygodą, podróżą w nieznane.
Ostatnie komentarze