Trudny wybór szkoły językowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja przez życieCo roku, głównie na początku i w połowie roku szkolnego, rodzice, uczniowie i studenci oraz wszyscy ci, którzy chcą się uczyć języków obcych stają przed trudnym wyborem szkoły językowej. Jest ich wiele na rynku, ale sztuką jest znaleźć taką, która oferuje najwyższe standardy kształcenia oraz dobrze przygotowuje merytorycznie do posługiwania się językiem obcym.
 
Prawdziwą umiejętnością nie jest wybór najdroższej czy najbardziej reklamowanej szkoły językowej, ale takiej, która spełnia twarde kryteria organizacji nauki i najlepiej trafi w potrzeby klienta. W decyzji może pomóc posiadanie przez szkołę certyfikatu jakości wydanego przez niezależne gremium. W Polsce organizacją taką są PASE - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych i europejska organizacja EAQUALS. To one standaryzują usługi, a ich certyfikaty są potwierdzeniem najwyższej jakości pracy i profesjonalizmu szkoły.      
 
Wybór szkoły
Dla wielu przyszłych słuchaczy decydującym kryterium wyboru jest cena. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na wartość materialną, ale również merytoryczną kursów i starannie przeanalizować ogłoszenia.
 
"Należy upewnić się jak długi będzie kurs, ile minut zawiera godzina lekcyjna (w niektórych szkołach jest to 60 min, a w innych 45 min) oraz jak liczna będzie grupa studentów." - radzi Magdalena Rówecka, członek Zarządu PASE. "Jest to tym bardziej istotne, gdyż dla osób, które mają problemy z komunikacją lub zwyczajnie boją się mówić, najlepsze są konsultacje indywidualne z lektorem lub native speakerem albo małe grupy. Osoby, które chcą podszkolić gramatykę oraz pisanie, mogą pozwolić sobie na uczestnictwo w zajęciach w większej grupie słuchaczy."
 
Udając się po informacje do wybranej szkoły warto zapytać możliwość korzystania z biblioteki, pracę z komputerem i sprzętami multimedialnymi oraz możliwość indywidualnych konsultacji z nauczycielem. Takie udogodnienia w znacznym stopniu poprawiają skuteczność nauki.  
                                                          
Kontrola jakości
Ogromną rolę w procesie nauczania odgrywa lektor. To on wybiera sposób nauki i na nim spoczywa odpowiedzialność za wyniki. Dla dobra słuchaczy, w szkołach zrzeszonych, stale sprawdzane są kompetencje nauczycieli. Ważne są nie tylko posiadane dyplomy, ale również staż pracy oraz sposób nauczania, czyli umiejętność ciekawego i różnorodnego poprowadzenia zajęć. Inspektorzy PASE oprócz przeprowadzania audytów na zajęciach, odbywają także spotkania z uczniami szkoły. Mają wtedy dużo lepszy kontakt z nimi niż tylko poprzez ankiety dotyczące samooceny postępu i odbioru zajęć. Ponadto, nauczyciele w każdej chwili mogą zostać poproszeni o sprawozdanie z pracy w grupie, postępach, tempie pracy i wykorzystywanych na lekcjach technikach pedagogicznych.
 
Pamiętajmy, że dobra szkoła językowa na bieżąco sprawdza obecność i postępy uczniów, a na zakończenie nauki przyznaje zgodne z europejskimi wymaganiami świadectwa.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie