Trudny wybór szkoły językowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja przez życieCo roku, głównie na początku i w połowie roku szkolnego, rodzice, uczniowie i studenci oraz wszyscy ci, którzy chcą się uczyć języków obcych stają przed trudnym wyborem szkoły językowej. Jest ich wiele na rynku, ale sztuką jest znaleźć taką, która oferuje najwyższe standardy kształcenia oraz dobrze przygotowuje merytorycznie do posługiwania się językiem obcym.
 
Prawdziwą umiejętnością nie jest wybór najdroższej czy najbardziej reklamowanej szkoły językowej, ale takiej, która spełnia twarde kryteria organizacji nauki i najlepiej trafi w potrzeby klienta. W decyzji może pomóc posiadanie przez szkołę certyfikatu jakości wydanego przez niezależne gremium. W Polsce organizacją taką są PASE - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych i europejska organizacja EAQUALS. To one standaryzują usługi, a ich certyfikaty są potwierdzeniem najwyższej jakości pracy i profesjonalizmu szkoły.      
 
Wybór szkoły
Dla wielu przyszłych słuchaczy decydującym kryterium wyboru jest cena. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na wartość materialną, ale również merytoryczną kursów i starannie przeanalizować ogłoszenia.
 
"Należy upewnić się jak długi będzie kurs, ile minut zawiera godzina lekcyjna (w niektórych szkołach jest to 60 min, a w innych 45 min) oraz jak liczna będzie grupa studentów." - radzi Magdalena Rówecka, członek Zarządu PASE. "Jest to tym bardziej istotne, gdyż dla osób, które mają problemy z komunikacją lub zwyczajnie boją się mówić, najlepsze są konsultacje indywidualne z lektorem lub native speakerem albo małe grupy. Osoby, które chcą podszkolić gramatykę oraz pisanie, mogą pozwolić sobie na uczestnictwo w zajęciach w większej grupie słuchaczy."
 
Udając się po informacje do wybranej szkoły warto zapytać możliwość korzystania z biblioteki, pracę z komputerem i sprzętami multimedialnymi oraz możliwość indywidualnych konsultacji z nauczycielem. Takie udogodnienia w znacznym stopniu poprawiają skuteczność nauki.  
                                                          
Kontrola jakości
Ogromną rolę w procesie nauczania odgrywa lektor. To on wybiera sposób nauki i na nim spoczywa odpowiedzialność za wyniki. Dla dobra słuchaczy, w szkołach zrzeszonych, stale sprawdzane są kompetencje nauczycieli. Ważne są nie tylko posiadane dyplomy, ale również staż pracy oraz sposób nauczania, czyli umiejętność ciekawego i różnorodnego poprowadzenia zajęć. Inspektorzy PASE oprócz przeprowadzania audytów na zajęciach, odbywają także spotkania z uczniami szkoły. Mają wtedy dużo lepszy kontakt z nimi niż tylko poprzez ankiety dotyczące samooceny postępu i odbioru zajęć. Ponadto, nauczyciele w każdej chwili mogą zostać poproszeni o sprawozdanie z pracy w grupie, postępach, tempie pracy i wykorzystywanych na lekcjach technikach pedagogicznych.
 
Pamiętajmy, że dobra szkoła językowa na bieżąco sprawdza obecność i postępy uczniów, a na zakończenie nauki przyznaje zgodne z europejskimi wymaganiami świadectwa.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie