Na prowadzonych przeze mnie seminariach często pojawia się problem motywacji, a raczej jej braku. Zdaniem nauczycieli, uczniowie mają coraz mniej chęci do pracy, ograniczają się do niezbędnego minimum, często naukę jedynie pozorują. Trudno zachęcić ich nawet do udziału w bardzo ciekawych projektach. Taka postawa sprawia, że praca w szkole przestaje dawać jakąkolwiek satysfakcję. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego szkoła dla coraz większej grupy dzieci i młodzieży przestała być atrakcyjną ofertą? Dlaczego coraz więcej uczniów twierdzi, że w szkole się nudzi?PHOTO: SXC

Swobodne decydowanie o czasie i miejscu nauki. Tempo pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb. Możliwość nauki w domu, bez konieczności wyjazdów szkoleniowych. Oszczędność czasu i pieniędzy, przy jednoczesnym zdobywaniu solidnej wiedzy informatycznej. To tylko niektóre z atutów bezpłatnych szkoleń e-learningowych, w których mogą uczestniczyć nauczyciele przedmiotów nieinformatycznych z całej Małopolski dzięki projektowi „Doskonalenie zawodowe nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej” (DZN).(C) Fotolia.com

10 milionów Polaków w wieku 50+ nie korzysta z Internetu. Głównym powodem, na jaki wskazują, jest brak umiejętności i motywacji do poznawania nowych technologii. UPC Polska, jeden z wiodących dostawców szerokopasmowego internetu w Polsce oraz założyciel Koalicji „Dojrz@łość w sieci”, sprawdziło wspólnie z partnerami, jak przełamanie tych barier zmienia życie osób dojrzałych w różnych jego aspektach: rodzinnym, towarzyskim, społecznym i edukacyjnym.PHOTO: SXC.HU

Prezydent RP Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o systemu oświaty, w związku z czym wszystkie sześciolatki obowiązkowo rozpoczną naukę w 2014 r. Został tym samym o dwa lata przedłużony okres, w którym o pójściu do szkoły podstawowej przez sześciolatka decydują rodzice. Dzieci urodzone w 2008 r. będą pierwszym rocznikiem, który będzie musiał pójść do pierwszej klasy szkoły podstawowej w wieku sześciu lat.PHOTO: SXC.HU

Niemal wszyscy polscy studenci codziennie korzystają z internetu. Blisko 60% z nich w sieci spędza codziennie od trzech do ponad siedmiu godzin - wynika z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University (POU). Sondaż pokazuje, że najwięcej studentów - ponad 40% - spędza w internecie około 3-4 godzin dziennie, a ponad 11% aż od 5 do 7 godzin. Tych, którzy używają internetu krócej niż przez godzinę dziennie (6,1%) jest mniej niż tych, którzy przebywają w sieci powyżej 7 godzin każdego dnia (6,7%). Z internetu nie korzysta 0,8% badanych studentów.(C) EDUNEWS.PL

Bez względu na to, czy ma się 4 czy 40 lat, trudno oprzeć się przyjemności układania klocków Lego. To zapewne powód, dla którego wielu nauczycieli wykorzystuje je w edukacji. Od przedszkola aż po szkoły wyższe klocki Lego służą nauce matematyki, fizyki, informatyki, inżynierii a także interakcji społecznych. Szacuje się, że klockami Lego każdego roku bawi się 400 mln ludzi na świecie.(PD)

Nauczycielska praca obejmuje bardzo wiele ważnych czynności. Istotną jest na pewno rozwiązywanie problemów, ale nie tych pozorowanych, lecz rzeczywistych. Takim jest spadająca motywacja uczniów i rosnąca niechęć ich do szkoły. Z pewnością faktycznym problemem jest motywowanie jako wywieranie wpływu na funkcjonowanie ludzkiego mózgu. Jak pracować nad rozwojem motywacji?PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie