Nec Hercules...

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nie da się wejść do tej samej rzeki i nie da się płynąć pod prąd. Choć szkoła podobno się zmienia, to nadal nie da się wygrać z dyrektorem. Pyrrusowe zwycięstwa… Zresztą, po co walczyć?(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Stosowanie technik i realizacja metod wymagających nietanich środków dydaktycznych wymagają przychylności dyrektora. Im większa i szersza jego kultura (zarządzania), tym większe i szersze możliwości rozwoju nauczyciela i ucznia, a te bez mediów są raczej niewielkie.

Życie to waga. W pracy trzeba ważyć słowa, czyny i działania. Na własnej szali należy stawiać samodoskonalenie, kształcenie ustawiczne, rozwój, życiorysy uczniów i absolwentów. Nie ma pustki i anonimowości. Marką nauczycielki i nauczyciela są nasze nazwiska. To także nazwiska naszych dzieci i wnuków…

Nie wszyscy współpracownicy to idioci, wypada z nimi rozmawiać. W rozmowach krzepną argumenty. Znajduje się rozwiązania. Chciejstwo nie jest argumentem. Trzeba zrozumienia, cierpliwości i pracy. Trzeba mądrości i dojrzałości. Wtedy możliwa jest zgoda i przychylność nadzoru i organu prowadzącego.

Nie musimy się lubić, należy jednak zmierzać do wspólnego celu, którym w naszym przypadku jest kształcenie i wychowywanie zdrowych obywateli RP.

Wtedy częściej znajdują się środki na wyposażenie klasy i uczniowie mają w klasie kamery, laptopy, internet, skaner, drukarkę – wyposażenie dające im zbliżone szanse we współpracy i rywalizacji z innymi obywatelami świata i ważniejsze jeszcze od tego wszystkiego poczucie wspólnoty, wiary w siebie i innych.

Notka o autorze: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie