media i edukacjaJest niemożliwe, by szkoła stała się instytucją ściśle splecioną z doświadczeniem kulturowym. Ale – pomimo, że dokumenty programowe mogą świadczyć o czymś innym – szkoła już się zmieniła – mówi prof. Tomasz Szkudlarek, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych przy Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.
 

media i edukacjaNauczyciel ma do wyboru wiele środków dydaktycznych wspomagających nauczanie, ale powinien dziś przede wszystkim korzystać z narzędzi, które są jednocześnie skutecznym sposobem przekazywania wiedzy, ale są także popularne wśród osób uczących się i dobrze przez nie odbierane. Do nich z pewnością należy film – od wielu lat wykorzystywany w szkołach.

media i edukacjaZdaniem brytyjskich badaczy, już szkoła podstawowa powinna kształcić dzieci zdolne zrozumieć przekaz medialny. Dziś tradycyjna umiejętność pisania i czytania nie wystarcza – już dzieciom na początku edukacji potrzeba szerszych umiejętności. Powinniśmy kształcić specjalistów od mediów, którzy będą potrafili rozróżnić wartościową informację od bezwartościowej.
 

edukacja przez życieW Wielkiej Brytanii od IX 2011 tematyka finansowa staje się obowiązkowym elementem programu nauczania. Już dzieci będą uczyć się na temat oszczędzania, hipoteki i rynków finansowych. Edukacja finansowa obejmie uczniów od 5 do 16 roku życia. Na kolejnych etapach edukacyjnych będą nabywali coraz bardziej złożone umiejętności z zakresu finansów osobistych.
 

media i edukacjaCentralna Komisja Egzaminacyjna próbuje walczyć ze stereotypem, że matematyka jest trudnym przedmiotem. Na kampanię telewizyjną, która wystartowała 15 lutego i będzie trwać do końca kwietnia, składają się krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których występują znane osoby przekonując widza, że znajomość matematyki jest potrzebna w życiu.
 

edukacja przez życieCo uczniowie i studenci (dorośli w zresztą też) powinni dziś umieć, aby swobodnie i bezpiecznie funkcjonować w społeczeństwie informacyjnym? Jak zauważył podczas Florida Education Technology Conference Alan November, amerykański ekspert od technologii edukacyjnych, muszą pamiętać o czterech podstawowych sprawach, czego niestety szkoły rzadko kiedy uczą.
 

Internet nie jest ani dobry, ani zły. Dopiero to, jak go używamy czyni go bezpiecznym lub nie. Na początku lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu, w którym szczególnie zwracamy uwagę na problem rozważnego korzystania z Sieci. Pamiętajmy, że o bezpieczeństwo w Internecie należy dbać samemu i na co dzień, zwłaszcza gdy chodzi o najmłodszych użytkowników.LOGO

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie