Nie rozbudzimy miłości do muzyki uczniów w szkole podstawowej ani rygorystycznymi wymaganiami, ani egzekwowaniem trudnych i niezrozumiałych dla większości wiadomości teoretycznych. Wydaje się, że to, czego potrzebujemy najbardziej, to kontaktu z (żywą) muzyką poprzez granie (na wszystkim), bawienie się dźwiękami, współpracowanie w zespole (różnych instrumentów), a nawet prostego (żywiołowego) komponowania i odkrywania melodii. Przydałoby się więcej zabaw muzycznych podanych w sposób, w który da każdemu radość z uczestnictwa w zajęciach.

Tak pierwszą edycję projektu podsumowuje Wiola - tegoroczna grantobiorczyni projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego (CMI) z Łodzi. To ogólnopolski projekt grantowy skierowany do nauczycieli, edukatorów oraz pasjonatów algorytmiki i programowania, którzy chcą podnosić swoje kompetencje i zdobywać doświadczenie zawodowe podczas szkoleń organizowanych przez 5 najlepszych uczelni technicznych w kraju: Politechnikę Łódzką, Warszawską, Wrocławską, Gdańską i krakowską AGH. Pozwala nauczycielom odkrywać i rozwijać talenty informatyczne wśród swoich uczniów podczas prowadzonych przez siebie kółek pozalekcyjnych. Grantobiorcy CMI otrzymują przy tym nie tylko najnowszą wiedzę, wsparcie specjalistów i pomoce dydaktyczne, ale również grant finansowy o wartości 6400 zł na prowadzenie koła.

Wystartowała ogólnopolska akcja #sprawdzobecnosc, prowadzona przez Fundację EFC. Jej celem jest dotarcie do młodzieży, z którą od dawna nie ma kontaktu, albo przestała być aktywna na swoich profilach społecznościowych.

Centralny Dom Technologii w związku z zamknięciem szkół realizuje od marca specjalne, zdalne lekcje, które są uzupełnieniem szkolnego programu nauczania, m.in. matematyki, języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, plastyki, biologii czy informatyki.

W czasie pracy i edukacji zdalnej, domowe zasady ekranowe w niejednej rodzinie uległy zachwianiu. Jak zadbać o równowagę w korzystaniu z technologii, kiedy wiele codziennych aktywności przeniosło się do internetu? Rusza seria darmowych webinarów dla rodziców, na które zapraszają Fundacja Orange i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Marzy nam się świat bez kar i nagród, bez punktowych systemów wychowawczych oraz słoneczek i chmurek. Jak już wiele osób miało okazję przekonać się na własnej skórze, skutki uboczne tych metod są bardziej obciążające niż to początkowo zakładano. Stąd coraz więcej edukatorów, rodziców oraz placówek edukacyjnych poszukuje innych możliwości.

Podczas edukacji zdalnej bardzo często przygotowujemy dla naszych uczniów, krótkie tutoriale i nagrania wideo naszych lekcji. Jak to zrobić, by nie tylko nasz film był pomocny uczniom, ale także był wizualnie atrakcyjny. Taką możliwość posiada platforma Flipgrid.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie